Wearables vstávají z popela, nositelná zařízení se konečně prodávají

Dnes již klasické fitness náramky nejsou tak populární jako dříve. Nyní jsou v móde zařízení, která nám pomáhají zlepšit životní styl.

Wearables vstávají z popela, nositelná zařízení se konečně prodávají


Analytická společnost IDC vykazuje zvýšené prodeje nositelných zařízení – 26,3 milionů kusů za třetí kvartál roku 2017, což je meziroční nárůst o vysokých 7,3 %. Trh také ukazuje zvyšující se zájem o chytré wearables, tedy zařízení, která dokáží rozběhnout aplikace třetích stran.

„Odlišné trajektorie chytrých i základních nositelných zařízení podtrhuje pokračující evoluci trhu s nositelnými zařízeními,“ říká ve čtvrtletním hodnocení Ramon Llamas, manažer výzkumu IDC.

Jde o poměrně překvapivý zvrat. Mnozí již nositelnou elektroniku odepisovali – neprodávala se dobře, moc toho neuměla a nejpopulárnější byly fitness hodinky s omezenou funkčností.

S pokrokem technologie však přichází změna. Ačkoli firmy Fitbit a Xiaomi jsou stále na vrcholu, podle analytika výzkumu IDC Jiteshe Ubraniho se zákazníci přeorientovávají na chytrá nositelná zařízení, která jsou sofistikovanější a mají více senzorů. Jako příklad uvádí Apple Watch.

„Spotřebitelé nechtějí, aby jim jejich zařízení jen řekla, kolik kroků ušli,“ věří. „Chtějí zařízení, které jim řeknou, jak si zlepšit život.“

Úvodní foto: Fotolia © ryanking999










Komentáře