Apple a Twitter spouštějí vlastní hudební služby

Apple se chce uchytit v oblasti streamování hudby, Twitter zase sází na osvědčené metody.

Apple a Twitter spouštějí vlastní hudební služby


Apple se chce s novým projektem údajně zaměřit na streamování hudby, což by znamenalo novou konkurenci pro služby jako Spotify nebo Pandora. Společnost je prý velmi blízko uzavření dohod s velkými hudebními vydavatelstvími Universal Music a Warner Music. Jednání s třetím velkým hráčem, Sony Music, má být teprve na začátku.

V hudebním průmyslu se již šíří zvěsti, že se nová služba bude jmenovat iRadio a Apple by ji měl spustit v létě letošního roku. Apple by tímto krokem ještě posílil svou pozici v oblasti digitální hudby, kde působí již deset let se svým obchodem iTunes Music Store. Streamování hudby má totiž velký potenciál – v roce 2012 šlo již o trh s 20 milióny zákazníků.

Nový projekt má Applu zřejmě pomoci k růstu tržeb ze stahování hudby, protože přivede uživatele k novým kapelám a hudebníkům. Podle některých spekulací by používání samotné služby mělo být bezplatné a příjmy by Applu plynuly z nasazených reklam.

Vlastní hudební platformu připravuje také Twitter. Její spuštění proběhlo o uplynulém víkendu na festivalu Coachella. Hlavní myšlenkou je nabídnout uživatelům novou verzi Twitteru optimalizovanou pro hudební zážitek. To znamená podporu Soundcloudu a iTunes, nástroje pro sledování oblíbených kapel, nový systém pro vzájemné doporučení hudebníku a podobně.

Za novou službou stojí tým z australské společnosti We Are Hunted, kterou Twitter potají koupil v letošním roce. K oznámení obchodu došlo teprve minulý týden ve čtvrtek. Původní projekt wearehunted.com skončil a jeho nástupcem je právě Twitter Music.

„Není pochyb o tom, že Twitter a hudba jsou dobře dohromady. Hudebníci používají Twitter ke komunikaci se svými fanoušky a lidé zase sdílejí a objevují nové písničky nebo alba,“ napsal vývojový tým We Are Hunted.

Podle hudební analytičky Alice Endersové je nepravděpodobné, že by služba Twitter Music mohla nějakým způsobem ohrozit postavení současných lídrů. Hlavním zdrojem příjmů podle ní nebudou provize z prodeje hudby, ale Twitter spíše vsadí na poskytování reklamního prostoru.

Naopak, projekt Applu má reálnou šanci sesadit z pozice lídra hudební službu Pandora. Vše bude záležet na tom, jestli se Applu podaří uzavřít smlouvy s velkými hudebními vydavatelstvími. Na druhou stranu, Pandora slaví větší úspěch pouze na americkém trhu, čímž je potenciál nové služby velmi omezen.

Úvodní foto: © Victoria - Fotolia.com










Komentáře