Bing rozšiřuje možnosti vyhledávání v sociálních sítích

Microsoft na konferenci Search Marketing Expo v americkém Seattlu informoval o rozšíření Bingu o další možnosti vyhledávání v sociálních sítích, především pak v aktuálních tématech na Facebooku.


Možnost vyhledávat v příspěvcích v sociálních sítích se stala hitem jak u Googlu, tak v Bingu někdy kolem poloviny loňského roku. Od té doby se o nich ovšem příliš nemluví a nedočkaly se ani žádného výraznějšího rozšíření, až nyní. Tento týden ve středu totiž Microsoft zpřístupnil novou webovou stránku, dostupnou z adresy bing.com/social, na níž je možné sledovat nejaktuálnější témata, o kterých se na Facebooku diskutuje. Zde má být možné najít souhrn těchto témat stejně jako seznam nejvíce sdílených linků a to nejen z Facebooku, ale i z Twitteru. Uživatelé také vidí, kolik lidí sdílí který link. Služba je ovšem zjevně zatím jen v testovacím provozu, neboť včera večer, tedy jen několik hodin po jejím představení, již nebyla dostupná s omluvou, že na opravě se pracuje a služba bude zprovozněna jak nejdříve to bude možné (viz screenshot).



Nová služba má zobrazovat také informace z „fan stránek“ na Facebooku a dále z osobních stránek uživatelů, ale jen v agregované podobě. Yusuf Mehdi, senior viceprezident Microsoftu pro on-line byznys, k tomu říká, že jeho společnost chce využít sílu toho, co se děje v komunitách sociálních sítí k tomu, aby na základě těchto informací bylo možné činit lepší rozhodnutí.

Microsoft již integruje v Bingu výsledky z Twitteru od loňského roku, ale jejich integrace na jednu stránku spolu s tématy z Facebooku je poměrně inovativní novinkou. Také Google zahrnuje výsledky z Twitteru do vyhledávání, ale Mehdi tvrdí, že Bing to dělá údajně lépe – prý má oproti jiným vyhledávačům nejlepší přístup k sociálním informacím v sítích.











Komentáře