Podle měření společnosti Net Applications byl Chrome v uplynulém měsíci jediným browserem, který zaznamenal významnější nárůst a opět tak porazil Firefox, který již delší dobu stagnuje.
Na konci dubna měl Chrome globální podíl 6,7 % mezi všemi prohlížeči, což znamená nárůst o 0,6 procentního bodu a jde o druhý největší přírůstek od jeho uvedení na trh v září roku 2008. Zdá se, jako by posílení Chrome bylo na úkor Internet Exploreru, který klesl o 0,7 procentního bodu na celkových 59,95 % a poprvé v historii tak prolomil hranici 60 %. Pokles IE byl nižší, než v předchozím měsíci, ale i tak byl tento propad nadprůměrný, což lze interpretovat jako vliv ballot screenu. Nejde ovšem o nijak dramatický efekt.
Co se týká zájmu o Chrome, pravděpodobně za ním strojí intenzivní kampaň Googlu na nejrůznějších webech, zaměřená na prosazování tohoto prohlížeče, kterou si firmy jako Mozilla či Opera nemohou dovolit.
Firefox od Mozilly, dřívější favorit v posilování, si pomohl jen o zanedbatelných 0,07 procentního bodu a skončil duben s podílem 24,6 %. Duben byl letos druhým měsícem, kdy Firefox posiloval po ztrátách, které začaly v loňském listopadu. Po překonání 25 % totiž již ztratil dech a nyní již víceméně stagnuje v úzkém pásmu. Pro Mozillu je alespoň pozitivní zprávou, že již téměř dvě třetiny uživatelů (62,3 %) upgradovalo na poslední verzi 3.6, která byla uvolněna v lednu. 23,6 % zůstává u loňské verze 3.5 a 11,2 % u již nepodporovaného Firefoxu 3.0.
Co se týká Microsoftu, poslední verze jeho browseru, IE8, má podíl 24,7 %, se zapnutým režimem kompatibility se jedná o 27,6 % z celkového trhu. Starší verze IE6 a IE7 měly na konci dubna podíl 17,6 %, respektive 12,5 %. Podíl těchto prohlížečů dlouhodobě klesá, ale zjevně mají stále pevné základny, hlavně ve velkých korporacích.
Podíl Safari od Applu zůstal na úrovni 4,7 % a Opera lehce klesla na 2,3 %.