Dropbox pracuje na lepší dostupnosti dat

Cloudová služba dostane nové synchronizační nástroje, které by koncovým uživatelům měly usnadnit přístup z různých zařízení.

Dropbox pracuje na lepší dostupnosti dat


Změny byly představeny na vůbec první vývojářské konferenci Dropboxu, která se konala toto úterý v San Francisku. Jejich společným jmenovatelem je snaha o lepší synchronizaci dat, která je zvlášť důležitá v době, kdy uživatelé rozdělují svůj čas mezi klasické počítače, tablety a chytré telefony.

Generální ředitel Dropboxu Drew Houston při svém proslovu kritizoval výrobce výše uvedených zařízení kvůli absenci jakékoliv snahy o spolupráci při vzájemném propojování platforem. „Důležité je, aby vývojáři dostali lepší nástroje, které jim umožní vytvářet lepší aplikace,“ prohlásil Houston směrem do sálu posluchačů, v kterém seděl také šéf Facebooku Mark Zuckerberg.

Počet uživatelů Dropboxu, který vznikl v roce 2007, v posledních měsících rapidně vzrostl. Podle oficiálních údajů má v současné době přes 175 miliónů uživatelů, což je téměř o 100 miliónů více, než kolik jich měl v listopadu loňského roku. Každý den je na cloudové úložiště nahráno více než 1 miliarda souborů.

S platformou Dropboxu je integrováno kolem 100 tisíc aplikací. Patří mezi ně i řada známých jmen, jako třeba Facebook, Yahoo, Hewlett-Packard, HTC, Philips či Vimeo.

Dropbox umožňuje svým uživatelům přistupovat k uloženým dokumentům, videím, fotografiím a jiným souborům z různých operačních systémů, zařízení a platforem. Nově ohlášené nástroje mají tuto funkcionalitu zlepšit a k tomu ještě Dropbox přidá pár úplně nových synchronizačních nástrojů.

Největší význam je přikládán třem z nich: Sync API, který má zjednodušit psaní kódu a umožnit aplikacím komunikovat snáze mezi různými zařízeními; Drop-In, což je funkce, která uživatelům zpřístupní soubory vytvořené nějakou aplikací či jiným zařízením; a Datastore API, který uživatelům zpřístupní přímo obsah nahraných souborů a nikoliv pouze soubory samotné.

Nástroj Drop-In by v praxi mohl mít například ten efekt, že se na webových stránkách objeví takové tlačítko pro stáhnutí souboru, které vybraný soubor stáhne nejen do uživatelského zařízení, ale přímo i do složky Dropboxu.

Ještě větší naděje se vkládají do Datastore API. „Synchronizace je naše hlavní činnost a nyní ji chceme rozšířit na každý typ informace,“ řekl Houston. Při demonstraci nového nástroje Dropbox názorně předvedl jeho možnosti. Dave McDowell z Yahoo pouze klepl na nové tlačítko v rozhraní emailového klienta od Yahoo a nahrál přiložený soubor do složky Dropboxu. Obsah emailu tak mohl okamžitě sdílet s druhými lidmi. Jde o výsledek několikaměsíční spolupráce obou společností.

Úvodní foto: © lucadp - Fotolia.com










Komentáře