Hlavní navigace

Facebook hodlá nově také zprostředkovávat práci

17. 2. 2017

Sdílet

 Autor: Fotolia © boygostockphoto
Sociální síť Facebook přidává na své stránky nové funkce, které pomohou lidem najít práci a firmám naopak usnadní získat nové zaměstnance.

Facebook oznámil sadu nových prvků, které firmám umožní snáze publikovat inzeráty k nově otevřeným pozicím ve firmě. Zjednodušit se má i proces jednotlivců, kteří se chtějí o práci ucházet.

blogu se píše, že pro velké množství podniků je nalezení vhodných pracovníků složitějším, než očekávaly. „Soustředíme se na nalezení nových cest, které usnadní podnikům interakci s více než miliardou lidí, kteří Facebook každý měsíc navštěvují.“

Protože podniky a lidé už nyní Facebook využívají pro nalezení práce nebo zaplnění pracovních míst, chce to firma dle svých slov usnadnit a proces zjednodušit.

Podle Ezry Gottheila, analytika Technology Business Research, jde o odvážný krok. „Jde o možný zdroj příjmů. Nikomu nevadí vidět nabídky práce, pokud člověka příliš neotravují. Proč by to Facebook neudělal?“

Gottheil však záhy dodává, že krok Facebook nevidí jako ohrožení LinkedInu, specializované pracovní sociální sítě.

„LinkedIn se soustředí na lidi se specifickým pozadím, zdá se však, že Facebook stojí spíše o postoj ‚pokud se vám naše firma líbí, možná byste tu rádi pracovali,‘“ popisuje dále. „Podat si inzerát ‚nabíráme zaměstnance‘ je zcela odlišné od hledání lidí se specifickým pracovním pozadím.“

Ode dneška budou moci podniky podávat nabídky práce na Facebook a uživatelé jejich příspěvku uvidí ve svém news feedu, stránce firmy na Facebooku nebo v nové sekci Jobs, kterou Facebook vytvořil.

„Tato nová zkušenost pomůže podnikům nalézt kvalifikované lidi tam, kde již potenciální zaměstnanci tráví svůj čas – na Facebooku a na mobilním telefonu,“ vysvětluje firma. „Otestovali jsme nový způsob podávání pracovních nabídek v částech USA a ačkoli je funkce stále ještě v začátcích, podniky již projevují zájem.“

příloha_ovladnete_sva_data

Podle Facebooku může administrátor facebookové stránky firmy vytvořit pracovní inzeráty, prohlížet si přihlášky žadatelů a komunikovat s potenciálními zaměstnanci -- a to vše skrze Facebook samotný.

Jednotlivci zaujatí nabídkou práci mohou kliknout na tlačítko „Apply Now“ a získají částečně předvyplněný formulář s informacemi ze svého facebookového profilu. I ty však lze editovat.

Byl pro vás článek přínosný?