S informací jako první přišla britská společnost Pocket-lint, která se ve své zprávě odvolává na nejmenované zdroje. Podle jiných médií se vedení Facebooku dokonce již spojilo se zástupci norské společnosti a jednají o možné akvizici. Ani jedna ze stran však není ochotná cokoliv potvrdit.
Facebook by tím vstoupil do bitvy prohlížečů, jejímiž účastníky jsou kromě Opery také Microsoft (Internet Explorer), Mozilla (Firefox), Google (Chrome) a Apple (Safari). S některými z nich přitom Facebook otevřeně spolupracuje, jako například s Microsoftem. S jinými si naopak přímo konkuruje, což je příklad Googlu, který provozuje vlastní sociální síť.
Opera je pravděpodobně jediným prohlížečem, kterým by v případě skutečného zájmu Facebooku přicházel v úvahu. Tři z pěti nejpoužívanějších prohlížečů jsou totiž přímo spojené s nějakým operačním systémem: Internet Explorer s Windows, Chrome s ChromeOS a Safari s OS X a iOS. Žádný tvůrce OS nestojí pouze za Firefoxem, který je však na druhou stranu úzce spojen s Mozillou a komunitou open source. Těžko uvěřit, že by se svobodný Firefox dostal do rukou společnosti, která své jmění vydělává díky uzavřenému ekosystému.
Opera má však také jeden velký problém, a sice že z uvedených pěti nejpoužívanějších prohlížečů disponuje nejmenším tržním podílem. Podle údajů webmetrické společnosti Net Applications používalo Operu v minulém měsíci asi jen 1,6 % všech uživatelů s připojení k internetu. Prohlížeč přitom nikdy nepřekročil 3% hranici a zdá se, že páté místo je mu navždy souzeno. Dokonce i čtvrté Safari se může pochlubit třikrát větším podílem.
Trochu lépe si Opera vede na mobilních telefonech. Podle vlastních statistik norské společnosti používá Operu Mini asi 210 milionů uživatelů. Data od Net Applications však hovoří trošku jinak. Mobilní operu podle nich v dubnu používalo 12 % všech uživatelů, což je dokonce dvakrát méně než ve stejném období loňského roku. Ztráty jsou způsobené hlavně vyšším počtem uživatelů mobilního Safari v zařízeních iPad a iPhone. Abychom však Opeře nekřivdili, podle irské společnosti StatCounter má Opera Mini na mobilním trhu 21,5% podíl, zatímco Safari jen 7,2 %.
Samozřejmě se dá očekávat, že po spojení s Facebookem by počet uživatelů Opery výrazně narostl. Vždyť například v USA představuje Facebook každou pátou webovou stránku, kterou tamní uživatelé otevřou.