Facebook spouští zpravodajskou aplikaci Paper

Ve světě mobilních aplikací byla jednou z nejvýznamnějších novinek uplynulého týdne zpráva Facebooku o jeho nového aplikaci nazvané Paper. K čemu se tato aplikace může hodit?

Facebook spouští zpravodajskou aplikaci Paper


Aplikace Paper je určena pro čtení zpráv a příběhů, a pokud můžeme soudit podle propagačního videa, vytvářených především komunitou uživatelů sociální sítě Facebook, i když je možné, že jsme svědky vzniku malé, do této sociální sítě vnořené komunity.

Samozřejmě si nelze nevzpomenout na podobná oznámení o jiných aplikací, ve kterých se Facebook pokusil osamostatnit některé ze svých funkcí, jako byly Camera, Poke a Messenger. První reakce technologické komunity na Paper jsou do jisté míry skeptické, nový design vypadá nepochybně dobře, ale těžko lze přehlédnout inspirací aplikacemi jako je Flipboard.

Zatímco Poke byl nepochybně ztracenou příležitostí, Messenger byl trefou do černého. V mobilních zařízeních je dnes jednou z nejúspěšnějších aplikací a je základní branou do sociální sítě z chytrých telefonů. Proti tomu Poke měl být odpovědí na konkurenční Snapchat, který se dnes cítí tak silný, že si mohl dovolit odmítnout nabídku 3 miliard dolarů. Poke je ideálním příkladem toho, jak síla Facebooku dokáže vytlačit libovolnou aplikaci až na vrchol žebříčku, současně ale nezaručí její delší existenci a uživatelé ji ze dne na den opustí.

Dnešní Facebook má velmi silnou mobilní platformu. Na počátku minulého týdne společnost uveřejnila statistiky mobilních přístupů s velmi působivými údaji. Konkrétně za čtvrtý kvartál roku 2013 napočítala 945 milionů mobilních uživatelů aktivních každý měsíc a 556 milionů každodenních uživatelů. Ti jí přinesli 2,6 miliardy dolarů, z toho cca 90 procent v mobilních reklamách a zbytek za různé platby a poplatky za služby. Což představuje meziroční nárůst o 63 procent. Z tohoto pohledu si mohou investoři blahopřát a ignorovat všechny poplašné zprávy o tom, jak Facebook ztrácí mladou generaci uživatelů. Tedy, alespoň prozatím.

Aplikace Paper bude uvolněna dnes, 3. února. Dnešní Facebook jde do mobilního světa naplno, má pro to odhodlání, prostředky a již i zkušenosti. Důvodem, proč jsou v aplikačních obchodech aplikace se zprávami tak silně zastoupené, je fakt, že čtení novinek není jen každodenní záležitost. Uživatelé se k nim vracejí znovu a znovu v průběhu dne. Z tohoto pohledu i počáteční přetažení jen části uživatelů může vystřelit Paper nahoru a všichni víme, že tato sociální síť dokáže své uživatele dokonale vytěžit, díky svým algoritmům i bezohlednosti či možná jen přímočarosti, se kterou jde po soukromých informacích svých uživatelů.

Propagační video (anglicky):

Úvodní foto: © Facebook










Komentáře