Google I/O: Pravděpodobně představí Android Pay

Podle expertů Google tento týden na své vývojářské konferenci I/O představí vlastní platební službu s názvem Android Pay. Jak bude vypadat?

Google I/O: Pravděpodobně představí Android Pay


O Android Pay se začíná mluvit v době, kdy svou vlastní androidovou platební službu s názvem Samsung Pay připravuje i společnost Samsung. Jelikož je Samsung největším prodejcem smartphonů na světě, očekává se, že jeho Samsung Pay bude mít na trh s mobilními platebními službami značný vliv. V současné době je jasným lídrem na tomto trhu služba Apple Pay, kterou americká společnost Apple spustila na podzim minulého roku spolu s vydáním iPhonu 6 a iPhonu 6 Plus.

Sundar Pichai z Googlu na Světovém mobilním kongresu, jenž se odehrál v březnu v Barceloně, popsal Android Pay jako API, která vývojářům třetích stran umožní vytvářet jejich vlastní platební služby. Podle Googlu bude Android Pay založen na NFC a transakce budou potvrzovány pomocí otisků prstů či jiných biometrických senzorů. Jak dodal Pichai, starší služba Google Wallet bude fungovat i nadále, ale poběží na novém frameworku Android Pay.

Samsung na Světovém mobilním kongresu uvedl, že u svých smartphonů Galaxy S6 a Galaxy S6 Edge bude podporovat jak technologii NFC, tak speciální magnetickou technologii, již získal z akvírované společnosti LoopPay. Magnetická technologie uživatelům umožňuje provádět platby v obchodech skrze tradiční platební terminály. Jak nedávno uvedl Samsung v e-mailu zaslaném svým uživatelům, služba Samsung Pay nahradí starší službu Samsung Walletu, jejíž provoz bude ukončen k 30. červnu.

I když velké technologické firmy pracují na svých vlastních platebních službách, podle expertů zůstává i nadále otázkou, zda běžní uživatelé o mobilní platby opravdu tolik stojí.

„Nemyslím si, že uživatelé vidí mobilní platby jako něco nezbytného, jelikož jsou zvyklí na platební karty,“ uvedla Carolina Milanesiová ze společnosti Kantar WorldPanel.

„Nechápejte mne špatně, možná Google Pay, Apple Pay či Samsung Pay využijete, ale určitě to není funkce, která by prodávala samotný hardware.“ Podle Milanesiové by se proto Samsung a ostatní výrobci měli dívat spíše po jiných technologiích, které jejich telefony odliší od smartphonů konkurence.

Podle studie společnosti Gartner, která byla vydána tuto středu, měl Samsung v prvním čtvrtletí tohoto roku 24% podíl na trhu se smartphony, zatímco Apple mělo necelých 18 %. Na dalších třech příčkách se umístily společnosti Lenovo, Huawei a LG, přičemž žádná z těchto firem v prvních třech měsících tohoto roku neměla vyšší, než šestiprocentní podíl.

Úvodní foto: Fotolia © daviles










Komentáře