Pro Consumer Watchdog se Google stal poměrně oblíbeným terčem kritiky. Asi nejvíce se tato organizace dostala do povědomí veřejnosti v dubnu letošního roku, kdy se obrátila na americké ministerstvo spravedlnosti se žádostí na zastavení monopolního postavení Googlu. Řešením mělo být nucené rozdělení společnosti na několik menších částí, nicméně jak vidno, s tímto svým návrhem u americké vlády nepochodila.
Ve svém boji proti Googlu však Consumer Watchdog nepolevuje. Jejím posledním počinem je totiž animované video, ve kterém si bere na paškál generálního ředitele Googlu, Erica Schmidta. Ten je v něm zobrazen jako zmrzlinář, který ze své pojízdné prodejny tajně špehuje dětské zákazníky. Video je volně dostupné na internetovém serveru YouTube (www.youtube.com/watch?v=Ouof1OzhL8k). Zhlédnout je ho ale možné i na jumbotronu umístěném na slavné newyorské křižovatce Times Square.
„Patnáctivteřinová reklama je promítána 36krát za den a to až do 15. října. Jejím cílem je upozornit na špatnou politiku ochrany soukromí v Googlu,“ uvedl John Simpson, ředitel organizace Consumer Watchdog. Consumer Watchdog vadí především to, jakým způsobem Google shromažďuje osobní údaje svých uživatelů. Ať už jde o známou aféru s vozy snímajícími data pro službu Street View či rozhodnutí Googlu poskytnout soukromé kontakty z elektronické pošty Gmail potřebám aplikace Buzz.
Spuštění reklamy na jednom z nejrušnějších náměstí v USA má podle Simpsona i svůj symbolický význam. Consumer Watchdog chce dosáhnout toho, aby se o problém začala více zajímat široká veřejnost, nejen pouze několik expertů. A podle informací organizace mají lidé o své soukromí skutečný zájem. Podle ankety provedené agenturou Grove Insight souhlasí více než 80 % dotázaných s potřebou zavést přísnější zákony v této oblasti.
Google se ke kampani organizace Consumer Watchdog nechtěl příliš vyjadřovat. Ve svém krátkém vyjádření její kritiku označil za neopodstatněnou. „Máme rádi zmrzlinu, tak jako každý, nicméně soukromí máme ještě raději. To je důvod, proč našim uživatelům poskytujeme nástroje, díky kterým si mohou sami nastavit úroveň ochrany svého soukromí. Ať už jde o Google Dashboard, Ads Preferences Manager či mód inkognito v prohlížeči Chrome,“ uvedl mluvčí společnosti.