Za rozhodnutím Googlu snížit pagerank stránce www.google.com/chrome stojí aktivita bloggerů Aarona Walla z webu SEO Book a Dannyho Sullivana ze SearchEngineLand. Ti odhalili, že Google v rámci marketingové kampaně platil jiným blogerům, aby vytvářeli generické posty propojené s videem propagujícím Chrome pro malé firmy.
Podle Walla a Sullivana je problémem to, že samotný Google odsuzuje praxi placení za odkazy. Sullivan objevil v minimálně jednom případě zaplacený blogový příspěvek, který vedl na stránku pro stažení prohlížeče Chrome. Tento blog byl sice poté znefunkčněn, ale Wall a Sullivan se rozhodli nenechat věci tak jak jsou, protože samotný Google za něco podobného tvrdě penalizoval výsledky obchodního řetězce JC Penny. Google tak zjevně praktikoval něco, za co druhé postihoval.
Výsledkem penalizace je to, že pokud uživatel zadá do vyhledávače Google třeba klíčové slovo „browser“, vyjede na předních místech odkaz na Mozillu a Chrome je až někde hluboko vespod. Také kombinace klíčových slov jako „Google Chrome“ nebo „Chrome“ nabídne jako neplacený výsledek stránky, které popisují, jak Chrome instalovat, ale nikoliv kde je ke stažení. Placená reklama na Chrome ale zůstává na prvním místě. Aktuální pagerank stránky s browserem Chrome je 0, což je nejnižší úroveň na stupnici Googlu, ale po ukončení penalizačního období se podle zástupců Googlu vše vrátí na původní hodnoty. Bude proto zajímavé sledovat, jak se dvouměsíční penalizace promítne na rychlosti růstu podílu Chrome, který byl podle komentátorů na cestě prolomit v tomto nebo příštím měsíci 20% podíl na trhu a podle informací StatCounteru je Chrome 16 již nejpoužívanější verzí internetového prohlížeče na světě.