Google+ přináší nové funkce pro firemní zákazníky

Google minulou středu zpřístupnil v rámci své sociální sítě Google+ několik velmi zajímavých funkcí které mu jí mají pomocí s přilákáním více firemních zákazníků.

Google+ přináší nové funkce pro firemní zákazníky


Díky nové Google+ Domains API mohou společnosti vyvíjet firemní nástroje použitelné na platformě Google+ a využít tak celou sociální síť jako řešení, které splňuje požadavky korporátní klientely, což je mimochodem oblast, jež nikdy neupoutala pozornost Facebooku. Když byl Google+ poprvé spuštěn v roce 2011, Google chtěl s jeho pomocí ukončit dominanci Facebooku mezi sociálními sítěmi. Nutno podotknout, že Google se pokoušel v sociální sféře prosadit již dříve se službami jako Google Buzz, Google Wave nebo Orkut. Tyto nástroje si však oblíbili pouze uživatelé v Brazílii a Indii.

Při svém spuštění měl Google+ uživatelské rozhraní velmi podobné Facebooku: byl tam timeline (zvaný jako Stream) umístěný pod nejnovějšími fotografiemi toho kterého uživatele a cokoli šlo označit jako oblíbené kliknutím na ikonku +1. V té době byla jediným viditelným rozdílem mezi Google+ a Facebookem možnost vytvářet Kruhy, v rámci nichž byli sdružováni přátele podle společných zájmů. Největší inovací původního Google+ byla možnost být následován někým bez speciálního povolení nebo potvrzení přátelství, což Facebook rychle zkopíroval v rámci funkce Subscribe.

Google během posledních dvou let do své sociální sítě integroval celou řadu funkcí a propojil ji se svými dalšími službami jako Gmail nebo Google Drive. Google+ tak lze v dnešní době spíše než jako sociální síť označit za jakousi „sociální vrstvu“ na níž leží další nástroje Googlu. V roce 2012 byly na Google+ spuštěny Komunity propojené s Gmailem, které umožňují vytvoření konzistentní platformy k práci a sdílení pracovních úkolů v rámci korporace. K tomu lze využít i Google+ Hangouts: videokonverzace, jež dříve šly provádět pouze za pomoci specializovaných nástrojů jako WebEx nebo GoToMeeting nyní lze zcela zdarma uskutečnit díky Google+ Hangouts.

I když je na Google+ stále co vylepšovat, nová Domains API je velkým pokrokem ve srovnání se starou v1 API, jež umožňovala administrátorům pouze zakázat uživatelům čtení veřejných příspěvků. Domains API umí nejen to, avšak přináší i další funkce. Není zatím jasné, jak nová API bude fungovat při propojení s komunitami.

Je vidět, že pro Google a především jeho sociální síť má firemní prostředí velký potenciál. Fakt, že tato americká společnost ani v dnešní době na Google+ nespustila reklamy, je jasným znamením toho, že se nechce vydávat cestou Facebooku.

 

Úvodní foto: © Tommi - Fotolia.com










Komentáře