Hlavní navigace

Google vs. Bing: Rozhodnout může mobilní vyhledávání

27. 12. 2011

Sdílet

Zatímco v letošním roce vedli Google s Microsoftem spíše zákopovou válku, v příštím roce snad už alespoň jeden z nich přijde s něčím, co výrazně ovlivní trh s vyhledávači.

Analytici jsou rozděleni v názoru, který ze dvou softwarových gigantů si v uplynulém roce vedl lépe. Jediné, na čem se všichni shodují, je to, že vyhledávací byznys je pro obě společnosti do budoucna velmi důležitý.

Díky rostoucí konkurenci mezi vyhledávači Bing a Google se podle analytiků můžeme v roce 2012 dočkat vlny inovací. „Žádný z nich nepřišel letos s ničím převratným, spíše spolu vedli zákopovou válku,“ tvrdí analytik Dan Olds. Lze proto očekávat, že ušetřené síly nyní Google i Microsoft investují do nových funkcí a nástrojů svých vyhledávačů.

Největším úspěchem Microsoftu v letošním roce bylo uzavření spolupráce s dvěma nejpoužívanějšími sociálními sítěmi - Facebookem a Twitterem. Díky této dohodě měl podle Patricka Moorheada, hlavního analytika v Moor Insights & Strategy, Microsoft v uplynulém roce mírně navrch. „Věřím, že si Microsoft v letošním roce vedl lépe, pokud jde o celkový růst a strategické kroky,“ řekl Moorhead. Zlepšená integrace se sociálními médii, Bing aplikace pro iOS a Bing pro Xbox a Kinect mu podle jeho názoru zajistila prvenství.

Naproti tomu podíl Googlu letos poprvé za dva roky klesl pod hranici 65 procent. Podle Dana Oldse se však v podstatě nic nezměnilo. „Začátkem roku 2011 disponoval Google 66 % podílu na americkém trhu, zatímco Bing měl jen 30 %, a do října se toho vlastně ani moc nezměnilo. Google měl stále dvě třetiny a Bing 30 %,“ řekl Olds. Na rozdíl od Microsoftu se Googlu stále nepodařilo uzavřít partnerství se sítěmi Facebook a Twitter. Namísto toho se raději spoléhá na vlastní síť Google+, jejíž uživatelská základna je ale o dost menší.

Moorhead očekává, že se obě společnosti v příštím roce zaměří především na mobilní vyhledávání. Sám dokonce nazval rok 2012 „rokem mobilní integrace.“ Vyhledávání podle něj pronikne do širokého spektra aplikací pro chytré telefony. Informace se budou vyhledávat podle natočených videí, podle obrázků nebo zvuků. Vše prý bude zaměřeno na běžného uživatele a jeho ještě běžnější potřeby. Nedílnou součástí této integrace však musí být partnerství se sociálními sítěmi, a jak již bylo řečeno, v tomto ohledu má Google velký handicap.

Byl pro vás článek přínosný?