Google zkouší zjednodušit výsledky vyhledávání

Společnost pracuje na nové podobě výsledků vyhledávání. Někteří uživatelé si již nový design mohli přímo vyzkoušet.


Redesign stránky s výsledky vyhledávání není na první pohled nijak patrný, přesto jde o změnu docela výraznou. Google se zjevně soustředí na celkové zjednodušení této stránky (viz screenshot pod článkem). Více místa dostávají samotné odkazy, kterých se najednou zobrazí menší množství, než je tomu nyní. Podle pořízených ukázek to vypadá asi na 8 odkazů na jedné stránce. Na některých obrázcích jsou pak odkazy od sebe oddělené přerušovanou čarou a na některých nikoliv. V tomto případě Google asi ještě nemá jisto.

Hlavní nadpis odkazující na danou stránku pak již nebude podtržený a místo tmavě modré barvy to vypadá na její světlejší variantu. Zvýraznění se naopak dočká zeleně zbarvená adresa umístěná pod každým odkazem. Celkově nový vzhled působí čistým dojmem, což odpovídá současnému trendu, kterým se řídí třeba i vývojáři internetových prohlížečů.

Jestli Google nakonec nový design skutečně použije, není jasné. Vše je v současné době ve fázi testování, které vývojáři provádí za plného provozu metodou zvanou „bucket test.“ Nová stránka s výsledky vyhledávání se zkrátka zobrazí jen několika šťastlivcům. I to ale stačilo k tomu, aby se na dané téma spustila bouřlivá diskuze. Žije to především na mikroblogovací síti Twitter, kde se názory uživatelů se velmi liší. Například TechCrunch se ale nový vzhled nebál označit za ošklivý.

O tom, co Google k úpravám svého vyhledávače vede, můžeme zatím jen spekulovat. Možná jde o přípravu na uvedení nových funkcí, často se mluví například o hlasovém vyhledávání. Stejně tak je ale možné, že Google chce mít jen více místa na reklamu.

 











Komentáře