Komentář: Má Bing potenciál na to, aby se stal se pro Microsoft bingem?

Bing od Microsoftu chce napravit pošramocené renomé softwarového giganta v oblasti internetového vyhledávání.


Budeme v budoucnu „Bingovat“?


Kdybych měl v Microsoftu rozhodující post a snažil se prorazit s novým vyhledávacím nástrojem, udělal bych všechno proto, abych ho odloučil od jména Microsoft. Když přijde na nové nástroje, velkým známým firmám už dnes totiž nikdo moc nepřeje.

Bing by dle názoru mnohých mohl být opravdu skvělý a někteří prognostici tvrdí, že má skutečně potenciál stát se silným konkurentem pro Google. V dnešním světě internetu to však samo o sobě nestačí, nový produkt musí mít totiž ještě jednu věc navíc - chytlavý název, pokud možno takový, aby se z něj dalo udělat sloveso. Všichni vědí, že co se internetových vyhledávačů týče, je Google v současnosti nezpochybnitelnou jedničkou. Na internetu se dokonce vyskytují stránky jako www.letmegooglethatforyou.com („nech mě to pro tebe vygooglit“) určené pro ty, kteří cítí potřebu být blahosklonní vůči lidem neschopným pracovat s vyhledávačem.

Jak se však vyhledávání říkalo před tím, než přišel Google? Nikdo pravděpodobně nikdy neřekl nic ve smyslu: „Nech mě to pro tebe VyAltaVistovat.“ Je tudíž zřejmé, proč Microsoft vybral jméno Bing, doufá totiž, že ho lidé začnou používat jako sloveso - podobně jako to kdysi dokázal Google. Použili dokonce jednoslabičné slovo, aby si na něm lidé nijak nelámali jazyk a jeho používání jim nepřišlo nijak zvláštní.

Co když se tento záměr povede a „Bing“ se za nějakou dobu ocitne v naší slovní zásobě? "Vybinguj mi prosím letenku na zítra." Pokud se tak ale nestane, mohli by lidé začít používat jeho název i v jiném smyslu, než Microsoft původně zamýšlel. "Tohle jsi vážně pobingoval."

Zatím to však vypadá slibně a zdá se, že Bing prezentuje vyhledané informace užitečným způsobem. Opravdu díky němu zjistíte, jak to bude zítra s cenami letenek. Co se klasického vyhledávání týče, zobrazuje ve výsledcích uznávané zdroje. Při hledání výrobků nebo obchodů by měl data zase užitečně třídit. Doufejme, že bude ve vyhledání opravdu lepším pomocníkem a nebude lepší jen v propagování svých partnerů.

Pro dobro Microsoftu doufám, že svůj dobrý rozjezd „nezabingují.“

 

Foto: Pixmac











Komentáře