Microsoft propaguje sémantické vyhledávání informací

Vedoucí představitelé společnosti Microsoft považují využití sémantického vyhledávání za dobrý krok k lepšímu vyhledávání informací uživateli.


Během interview po předchozí prezentaci Scott Prevost, hlavní manažer pro vývoj technologie pro aplikaci Microsoft Bing, vychvaloval vývoj v hledání a v možnostech vyhledávání. Stalo se tak během konference Web 3.0 ve městě Santa Clara.

Se sémantickými technologiemi mají počítače větší pochopení pro vazbu mezi informacemi, nejde jen o vyhledávání odkazů podle zadaných klíčových slov. Ve výsledku je sémantické vyhledávání "lepší, rychlejší, levnější" tvrdí Prevost, který přišel do Microsoftu v roce 2008, kdy tato firma zakoupila společnost Powerset, jež se zabývá vývojem vyhledávacích enginů.

Sémantické vyhledávání poskytuje uživatelům více relevantní informace a pomáhá jim tak lépe najít, to co hledají, tvrdí Prevost.

"Tradiční vyhledávání před deseti lety znamenalo seznam stránek. Během doby se stalo více interaktivní díky různým nástrojům, které pomáhaly uživatelům upřesnit jejich požadavky. Pomalu se dostáváme do doby, kdy lidé skutečně v reálném čase rozhodují o tom co hledají a nejde jen o nějaké hledání nějakých linků," dodává Prevost.

V současné době probíhají snahy využít sémantické vyhledávání i v příspěvcích na sociálních sítích. "Myslím, že je hodně informací, které chcete najít," tvrdí Prevost.

"Když probíhala revoluce v Iránu a lidé využívali Twitter jako jedinou formu komunikace, vyhledávácí enginy mohly pomoci porozumět o co jde, zjistit ze sociálních sítí, které informace jsou důležité a pomoci je organizovat," říká Prevost. Vyhledávající technologie ještě nejsou bohužel na takové úrovni, ale podle jeho názoru "se to brzy změní."

Vyhledávač Bing nabízí sémantické funkce jako například nalezení srozumitelnějšího titulku pomocí jazykové a sémantické analýzy obsahu, dodává Prevost.











Komentáře