Hlavní navigace

Pentagon: On-line hry mohou nahrávat teroristům

5. 10. 2008

Sdílet

Vedení americké rozvědky prohlásilo, že jejich programátoři pracují na vývoji počítačového programu, jehož úkolem bude vyhledávat projevy „teroristické agrese“ v online hrách. V jejich rámci se totiž mohou teroristé maskovaně domlouvat na tajných akcích proti reálnému světu.

Vedení americké rozvědky prohlásilo, že jejich programátoři pracují na vývoji počítačového programu, jehož úkolem bude vyhledávat projevy „teroristické agrese“ v online hrách. V jejich rámci se totiž mohou teroristé maskovaně domlouvat na tajných akcích proti reálnému světu.

Když se před několika měsíci objevily informace o novém projektu Pentagonu s názvem „The Reynard Project“, který by měl pomoci předcházet teroristickým útokům, vzbudily informace o tomto nejnovějším počinu mezi komentátory posměch. Velitelství se však nezaleklo všeobecného posměchu a uvolnilo prezentace, na nichž se dozvíme, jak se dá využít MMO hra k přípravě útoku. Zda se jedná o dobrý či užitečný nápad, se ukáže až časem.

V únoru letošního roku prohlásilo vedení americké rozvědky, že jejich nejlepší programátoři pracují na vývoji speciálního počítačového programu, jehož úkolem bude vyhledávat všechny projevy „extrémismu“ a „teroristické agrese“ v online hrách. Projekt dostal název „The Reynard Project“ a v první řadě by měl být použit ve hrách World of Warcraft a Lord of the Rings Online.

Rozhodnutí vytvořit takovýto projekt bylo přijato po obavách specialistů a politiků, jejichž názorem mohou být internetové hry lehce zneužity jako nekontrolované komunikační kanály. Vyznačují se širokou základnou uživatelů (až 11miliónů hráčů), nedostatečným dozorem (vyjma kontroly SPAMu), snadnou dostupností, ale co je nejdůležitější, specifickým jazykem samotných uživatelů.

Dr. Dwiget Toavs, profesor Pentagon National Defense University, představil jednoduchou prezentaci, na jejímž příkladu vysvětluje, k čemu všemu se vlastně dají virtuální světy zneužít. Podle Dwighta by mohla nastat takováto situace, dva hráči WOW plánují útok na „White Keep“ v lokaci „Stonetalon Mountains“ (Objekt vymyšlený, ačkoli lokace se ve hře skutečně nachází). Cílem mise je zničit strážnici, použitím kouzla „Dragon Fire“ a získání odměny 110 zlatých a 234 stříbrných mincí. Jeden z hráčů, „war_monger“ prohlásí, že „Na tomto místě nebude po útoku nikdo tančit stovky let“ (tanec je jednou z mnoha činností, které může postava ve hře vykonávat). Celý rozhovor je samozřejmě šifrovaný - „White Keep“ je název ulice ve Washingtonu. „Dragon Fire“ je označení pro zbraň hromadného ničení a 110 zlatých a 234 stříbrných jsou koordináty pro přizpůsobení mapy hry do skutečnosti.




Celý rozhovor je tedy příkladovým a šifrovaným plánem útoku na důležitý objekt v hlavním městě Spojených států. Je důležité si uvědomit, že podobná konverzace je prakticky nerozpoznatelná pro většinu uživatelů nebo pozorovatelů v MMO hrách.

World of Warcraft samozřejmě představuje jen jednu z mnoha her, které by teoreticky mohly být zneužity pro přípravu podobné akce. V další, s názvem Sedond Life, lze dokonce tvořit vlastní krajinu a modelovat budovy.

 

Byl pro vás článek přínosný?