Prosadí se Chrome od Googlu také v podnikové sféře?

Podle tiskových zpráv technických nadšenců by se to dalo předpokládat, ale situace vůbec nemusí být tak jednoduchá.



Podle tiskových zpráv technických nadšenců by se to dalo předpokládat, ale situace vůbec nemusí být tak jednoduchá.

Opravdu se zdá, že nový prohlížeč Chrome od Googlu vzbudil velký ohlas u nadšenců, ale i u běžných uživatelů. To může mít za následek, že se o něj začnou zajímat i menší firmy. Ale jak se zachovají velké společnosti? Jejich odpověď by mohla znít: „Děkujeme, později!“

Je dost pravděpodobné, že velké firmy zůstanou věrné Microsoftu a jeho Internet Exploreru, přestože Firefox od Mozilly získává na popularitě. Mají pro to své důvody. Zatímco vývojáři a běžní uživatelé mohou „ujíždět“ na podařeném vzhledu a rychlém renderování webových stránek, pro podnikové IT správce to může znamenat hodiny nežádoucí práce navíc.

Zkušenost z Ameriky hovoří jasně: „Jediná věc, která by mě přiměla, abych nový Chrome zkusil, je požadavek zákazníka nebo kdyby Chrome získal významný tržní podíl“, říká Greg Raiz, webový vývojář a majitel společnosti Raizlabs, která vytváří zákaznický software ve státě Massachusetts. „Upřímně, je to věc byznysu.“


A ještě větší problém bude s IT správci a se šéfy informačních oddělení, pro které je hrubý výkon prohlížeče pouze jedním z mnoha faktorů, které berou v úvahu. „Musel bych se ujistit, že Chrome dobře spolupracuje se všemi aplikacemi, které používáme. Jaký to má ekonomický přínos?“, ptá se Robert Fort, CIO společnosti Virgin Entertainment Group. Tato společnost z Los Angeles běžně používá Internet Explorer 7 a ostatní produkty Microsoftu, zatímco Fortovi vývojáři pracují s Microsoft .Net.
Nenechte si ujít:
Firefox: Růst jeho podílu se zpomalil, IE drží pozice

Mozilla experimentuje se vzhledem a novými funkcemi Firefoxu

Firefox 3.0: Nejčastěji kladené otázky ohledně instalace

Firefox, IE7, Opera a Safari v testu – v čem je který rychlejší?
„Všechna čest Googlu za jeho inovativní řešení… ale pokud jde o Microsoft, ten má mnohem více podnikatelský přístup“, uvedl Fort. Další problém by byl se zaškolením zaměstnanců. „Google Chrome je rozhodně rychlejší než IE 8 Beta 2. Ale zvýšení výkonu by muselo být astronomické, abychom na Chrome přešli.“

Taková netečnost k technologickému vývoji je na jednu stranu pochopitelná, na druhou stranu brání skutečnému rozvoji nových technologií a hodně nahrává zavedenému Microsoftu. Další věc, která IT manažery odrazuje je to, že Google Chrome je dostupný zatím pouze v beta verzi a očekává se, že testovací období bude trvat poměrně dlouho. Přecházet za takové situace na nové technologie zatím nedává pro firmy příliš smysl. A to platí nejen o prohlížeči od Googlu, ale i o novém Exploreru.

Zdroj: Computerworld.com










Komentáře