„Někdy máte zkrátka štěstí,“ řekl Steve Ballmer, generální ředitel Microsoftu, během svého vystoupení na konferenci Web 2.0 Summit, když přišla řeč na tři roky starou snahu Microsoftu o akvizici společnosti Yahoo. Aby však neurazil svého partnera na trhu s vyhledávači, dodal zároveň, že každý generální ředitel by byl pyšný na odstoupení od velké akvizice jen pár měsíců před příchodem světové hospodářské krize. Ekonomická recese začala v druhé polovině roku 2008.
Situace v Yahoo není zrovna příznivá. V druhém čtvrtletí letošního roku sice společnosti vzrostl čistý zisk, zároveň však klesly její tržby. Možná i to byl důvod, proč byla v září propuštěna generální ředitelka Carol Bartzová a na její pozici byl dosazen Raymie Stata, který do té doby pracoval jako technický ředitel. Ten měl však zatím na nějaké změny příliš mnoho času, proto není divu, že podle posledních zpráv skončilo třetí čtvrtletí opět poklesem. Je jasné, že za akvizici Yahoo by dal nyní Microsoft mnohem méně než v roce 2008. V té souvislosti se ostatně objevily nepotvrzené zprávy, že má Yahoo o svůj prodej enormní zájem. Kromě Microsoftu prý připadá v úvahu i poskytovatel internetových služeb AOL.
Steve Ballmer dále vyjádřil spokojenost s vývojem vyhledávací technologie Bing v posledních třech letech. Chválí si jak technická zlepšení v hodnocení výsledků a jejich relevanci, tak i současné uživatelské rozhraní. Google je sice stále dominantní vyhledávací službou, podle Ballmerových vyjádření je nicméně zřejmé, že s pozicí dvojky se Microsoft smířit nehodlá.
Kromě vyhledávače Bing byl Ballmer dotazován i na možnou účast Microsoftu na trhu sociálních sítí. Podle Ballmera se však již společnost v této oblasti angažuje. Důkazem toho má být i čerstvá akvizice Skypu, který prý hraje v sociálním prostoru významnou roli. Stejně tak vyzdvihl herní konzoli Xbox, která uživatelům umožňuje hrát přes internet.
Další oblastí, ve které Microsoft soupeří s Googlem, je cloud. Do Office 365 vkládá Ballmer velké naděje a je si jistým tím, že s jejich pomocí porazí Google Apps. „Trh s komunikačními a produktivními aplikacemi se u firemních zákazníků dočkal nejlepšího přijetí, zatímco ostatní trhy takové úrovně ještě nedosáhly. Patří mezi ně i cloudové platformy a line-of-business software,“ řekl Ballmer.