Hlavní navigace

Vyhledávací válka mezi Microsoftem a Googlem nejspíše zamíří k soudu

4. 3. 2010

Sdílet

Válka vyhledávacích služeb začala během posledních dní nabývat nových rozměrů. Google oficiálně obvinil Microsoft ze stížností směrem k antimonopolnímu úřadu a Microsoft chce svůj Bing prosadit za každou cenu.

Evropská komise už minulý měsíc oznámila, že antimonopolní úřad začal vyšetřovat aktivity Googlu a to po stížnostech třech firem. Dvě jsou provázány s Microsoftem, který v několika posledních letech utratil spoustu peněz na vývoj vyhledávací služby a v plánu měl získat tržní podíl právě na úkor Googlu. Tomu v současné době patří víc jak 60 % vyhledávacího trhu, což se Microsoftu samozřejmě nelíbí. Uveřejnění vyhledávacího systému Bing z dílny Microsoftu si získalo sice mnoho pozornosti, jedničkou ve vyhledávání zůstává s přehledem Google.

Nyní ale, zdá se, začal Microsoft hledat jinou cestu k úspěchu. Pravděpodobný plánem je vytvoření právnické války, která by mohla ovlivnit soustředění Googlu na budoucí projekty a obchody. Analytik Rob Enderle konstatoval jednoduchou myšlenku, že změna dominantní pozice Googlu snahou pouze ve vyhledávacím byznysu by stála Microsoft mnoho let a masivních investicí. Nový způsob, tedy právní cesta, podle Enderleho tento proces může značně urychlit a nebude vyžadovat ani tolik investic.

„Rozdíly na vyhledávacím trhu jsou jednoduše moc velké na to, aby se mohli rychle změnit a vyrovnat. Stane se tak pouze pokud by Google udělal „chybu jak hrom“ či v případě, že do hry úspěšně vstoupí antimonopolní úřad,“ doval Enderle. Další analytik, Whit Andrews z Gartneru prý není překvapen, že válka mezi Googlem a Microsoftem se začíná přesouvat do soudních síní. Vyhledávání je podle něj nejdůležitější křižovatkou informací v historii a předpokládá, že konflikt mezi těmito dvěma obřími společnostmi ještě zesílí.

Minulý týden právnička Googlu, Julia Holtz, obvinila Microsoft, že stojí za stížnostmi ze strany firem. Firmy, které podaly stížnost jsou totiž Ciao, německá společnost získaná Microsoftem, Foundem z Velké Británie, jenž je součástí obchodní značky iComp, která je převážně vlastněná opět Microsoftem. Třetím stěžovatelem je francouzská vyhledávací služba ejustice.fr, u ní se spojení s Microsoftem zatím neobjevilo. A jak jste na tom vy? Používáte dominantní Google či vás zaujal spíše Bing?

Byl pro vás článek přínosný?