Evan Spiefel podle dobře obeznámených zdrojů listu Wall Street Journal v uplynulých týdnech odmítl téměř tři miliardy dolarů od Facebooku za prodej své firmy, jelikož má údajně zajímavější nabídky od jiných investorů a potenciálních kupců. Společnost Spiegela nemá žádné tržby ani podnikatelský model – má „pouze“ aplikaci pro smartphony, jež doručuje každý měsíc stovky milionů textových zpráv, především od teenagerů a mladých lidí, které zmizí do 10 sekund po zobrazení. Podle mluvčí Snapchatu Spiegel nepřijme akvizici či jinou finanční injekci do své firmy alespoň do počátku příštího roku.
Spiegel, jenž nedostudoval Stanfordovu univerzitu, podle WSJ doufá, že společnost bude mít v budoucnu ještě vyšší hodnotu, jelikož počet uživatelů Snapchatu stále poroste. V září společnost oznámila, že se počet odeslaných zpráv pomocí její aplikace od června téměř zdvojnásobil na 350 milionů za den. Počet uživatelů není znám. O akvizici Snapchatu se mluví v době, kdy investoři mají stále velký zájem vkládat peníze do sociálních médií. Například prodělečný Twitter má hodnotu okolo 25 miliard dolarů a služba Pinterest určená ke sdílení obrázků minulý měsíc vybrala od investorů 225 milionů dolarů, přestože nemá žádné příjmy.
Prodej startupu je však pro drtivou většinu jejich zakladatelů obtížný – i když investoři peníze mají. Snapchat se tak řadí mezi pár vyvolených startupů, které odmítly několika miliardovou nabídku na převzetí – naposledy odmítli šest miliard dolarů od Googlu zakladatelé služby Groupon. Ne vždy však zakladatelé startupů při čekání na lepší nabídku uspějí. Služba Digg, za niž bylo zakladatelům jednu dobu nabízeno 200 milionů dolarů, začala po příchodu Facebooku a Twitteru ztrácet uživatele, a tak byla nakonec minulý rok prodána za 500 000 dolarů.
Spiegel však věří, že Snapchat bude jedním z pomyslných vítězů, jelikož nabízí něco jiného. Uživatelé díky jeho aplikaci mohou posílat zprávy a fotografie, jež zmizí během pár sekund. Podle WSJ Facebook již v minulosti chtěl Snapchat koupit za jednu miliardu dolarů. Americký gigant má o službu zájem, jelikož Snapchat využívá čím dále více jeho uživatelů na smartphonech, a i když Facebooku raketově rostou příjmy z mobilní reklamy, minulý měsíc společnost oznámila, že její Messenger na mobilních zařízeních využívá na denní bázi čím dál méně uživatelů.