Zprávy přes chatovací aplikace vytlačují SMS

Uživatelé chytrých telefonů stále častěji komunikují prostřednictvím mobilních aplikací. Operátoři tak přichází o velký zdroj příjmů z přenosu SMS, kterých ubývá.

Zprávy přes chatovací aplikace vytlačují SMS


Podle výzkumné společnosti Informa se prostřednictvím chatovacích aplikací v loňském roce poslalo přes 19 miliard zpráv denně, zatímco klasických textových zpráv v průměru denně odešlo asi 17,6 miliardy.

Takový vývoj bude mít pravděpodobně zásadní dopad na mobilní operátory, pro které představují textové zprávy klíčový zdroj příjmů. To ostatně potvrzuje i Pamela Clark-Dicksonová z Informy, podle které již někteří operátoři skutečně zaznamenali určitý pokles ve svých příjmech ze služeb SMS.

O něco konkrétnější je ve svém průzkumu společnost Ovum, podle které operátoři kvůli používání chatovacích aplikací v loňském roce přišli asi o 23 miliard dolarů.

Informa přitom očekává, že nastalý trend bude v dalších letech pokračovat. V roce 2014 by se tak prostřednictvím chatovacích aplikací mělo odeslat již přes 50 miliard zpráv denně, zatímco klasických SMS pouze 21 miliard.

I přes rostoucí propast mezi oběma způsoby komunikace však budou SMS hrát i nadále klíčovou roli v příjmech mobilních operátorů. „Zprávy SMS jen tak nezmizí,“ soudí Clark-Dicksonová.

Většinu chatovacích aplikací totiž používají majitelé chytrých telefonů. Velké množství spotřebitelů, především těch v rozvojových zemích, přitom stále dává přednost klasickým mobilním telefonům a komunikuje právě přes SMS.

V mnoha zemích totiž uživatelé stále nedisponují stabilním mobilním internetovým připojením, které je pro používání chatovacích aplikací nezbytné. V tuto chvíli tedy pro ně používání aplikací ani nepřipadá v úvahu.

Podle Clark-Dicksonové budou ještě dlouhou dobu existovat důvody pro používání SMS namísto komunikačních aplikací. Informa dokonce odhaduje, že příjmy z SMS budou růst. V roce 2016 by tak mělo jít o oblast s hodnotou 127 miliard dolarů.

Úvodní foto: © Alexander Santander - Fotolia.com










Komentáře