Celkový ekonomický dopad Microsoft Office 365

Organizace zvažující využívání služby Office 365 by se měly - stejně jako u každého důležitého obchodního rozhodnutí - nejdříve ptát: Opravdu se to vyplatí?

Celkový ekonomický dopad Microsoft Office 365


(PR článek)

Nedávná studie mezinárodní analytické společnosti Forrester Consulting odpovídá na tuto otázku jednoznačně: ANO. Studie zadaná společností Microsoft analyzovala celkový ekonomický dopad Office 365 na středně velké organizace a zjistila, že Office 365 přináší u těchto firem návratnost investic 321 procent s dvouměsíční dobou splatnosti.

Aby byla analýza kompletní, udělal Forrester Consulting rozhovory se sedmi středně velkými firmami a na základě jejich zkušeností pak vytvořil kompozitní středně velkou organizaci. Ta má 150 zaměstnanců, mezi nimi několik mobilních pracovníků, ostatní pracující v hlavním sídle společnosti a další skupinu v globálních pobočkách. Ze studie v červnu 2011 vyplynulo, že výnosy Office 365, zohledňující rizika, se po třech letech zvyšují až na 22,5 milionů korun s dobou splatnosti dva měsíce.

Studie uvádí seznam výhod nezohledňujících rizika, které středně velké organizace mohou získat, a přikládá každé výhodě peněžní hodnotu. Tady jsou některé položky z tohoto seznamu:

  1. Produktivita znalostních pracovníků: Zisk 12,5 milionů korun u všech zaměstnanců organizace
  2. Přírůstková produktivita mobilních pracovníků: Zisk 3,2 mil. korun za tři roky
  3. Vyřazený hardware: Úspora 1,2 mil. korun za tři roky
  4. Vyřazený software třetích stran: Úspora 190 tis. korun za tři roky
  5. Webové konference: Úspora 470 tis. korun po dobu studie
  6. Nahrazení licencí Microsoft: Úspora 2,4 mil. korun v počátečním období studie
  7. Eliminace podpory a údržby: Úspory 660 tis. korun v nákladech na interní práci a služby odborníků
  8. Snížené náklady na IT podporu: Úspory 3,9 mil. korun za tři roky
  9. Snížení cestovních nákladů a odpovídajících emisí CO2: Úspory 5 mil. korun po dobu studie a snížení emisí CO2 z letecké dopravy o 47 tun

Ze všech výhod, které Office 365 přináší, bylo pro dotazované společnosti hlavním důvodem pro jeho implementaci snížení celkových nákladů (TCO) díky nástrojům produktivity a spolupráce. Jeden z účastníků studie říká: „Ušetřené náklady jsou díky řešení v cloudu dostatečným důvodem pro volbu Office 365. Šetří společnosti peníze a umožňuje našim IT zaměstnancům společně pracovat na problémech, které zvyšují hodnotu společnosti.“

Martin Kunz, Ness Technologies

Chcete se dozvědět více o řešení, které zvýší produktivitu ve vaší společnosti? Potřebujete snížit náklady na informační technologie a jejich údržbu nebo integrovat Office 365 do vaší infrastruktury? Navštivte zdarma například webinářJak změnit způsob práce s Office 365 a ušetřit náklady za IT“.

 

Úvodní foto: © Microsoft










Komentáře