Cloud (II) – aplikace i pro business

Už víme, že kromě elektronické pošty či sociálních sítí je cloud užitečný i pro podnikatele. A dvojnásobně pro ty střední a menší, kterým umožňuje využívat výhodně moderní technologie, business systémy a aplikace, které si donedávna mohly dovolit jen velké společnosti. Jsou-li dobře zvoleny, můžou nám pomoct zvýšit efektivitu a produktivitu.

Cloud (II) – aplikace i pro business



1. díl článku: Cloud (I) – Především bezpečnost a svoboda
3. díl článku: Cloud (III) – Integrovaný znamená mnohem užitečnější
4. díl článku: Cloud (IV) – Mějme vždy a všude informace, data, znalosti
5. díl článku: Cloud (V) – Jak mobilizovat firmu?
6. díl článku: Cloud (VI) – Jak (je snadné) přejít do cloudu

V dnešní době není složité najít vhodný systém v cloudu pro pokrytí našich potřeb, ať už řešíme výrobu, obchod, finance či marketing. Díky využívání těchto služeb také nemusíme řešit kvalitní IT vybavení a můžeme se plně věnovat svému businessu.

Aplikace pro všechny ve firmě
Pokud často řešíme nedostatek datového prostoru pro své zaměstnance, správu vlastních serverů, upgrady, support pro zaměstnance…, tak služby jako Google Apps nebo Office 365 jsou dobrým řešením. Anebo pokud zakládáme společnost a potřebujeme rychle zřídit e-maily, které porostou s firmou.

Služby dokážou plně nahradit naše e-mailové servery, pomáhají výrazně zvýšit kooperaci lidí ve firmě a zároveň přinášejí další výhody v přidaných službách.

Třeba takové videokonference můžou výrazně ušetřit náš čas i poplatky za telekomunikační služby. Můžete využít například Google Sites pro vaše týmové stránky, efektivně sdílet aktuální informace a diskutovat zde případné problémy i online editovat dokumenty ve větším počtu uživatelů.
Ale je tu i řada dalších aplikací, které kromě větší spolupráce zároveň umožňují řešit například i procesy schvalování.
(Ukázkové video)

Marketing/prodej
Pro marketing a prodej už z povahy jednotlivých oddělení existuje snad největší počet různých cloudových služeb, které lze dobře využít, i když nemáte vlastní marketingové oddělení.

Pokud například informace o svých zákaznících držíte v Excelech a nedokážete je efektivně sdílet, jsou tu CRM systémy. Zatímco pořídit si vlastní CRM je finančně, organizačně i provozně náročné, v cloudu můžete vybírat z nepřeberného množství CRM systémů, které se liší šíří služeb a cenou. Pro menší společnosti slouží omezené CRM systémy, nejčastěji asi využívaný Insightly (www.insight.ly) nebo Highrise (www.highrisehq.com/), které dostačují v základních funkcích obchodního řízení pro střední a malé společnosti. Zároveň umožňují například snadnou synchronizaci s Google Appsa poskytují dokonce i omezený provoz zdarma. Pro větší firmy už existují i rozsáhlé systémy dříve známé pouze z velkých společností, ale díky cloudovým službám dnes i dostupné středně velkým firmám a organizacím. Celosvětově nejvíce využívaný je asi nástroj Salesforce, který patří k průkopníkům cloudového CRM systému, nebo například CRM Live od Microsoftu.



Úvodní foto: © rangizzz - Fotolia.com










Komentáře