Jak hledět na (ne)dostupnost cloudových služeb

Žádný učitel by nikdy nebyl spokojen se svým výkonem, pokud by zjistil, že zadní lavice ho neslyšely. Ve světě cloudových služeb pro business to vidíme stejným způsobem.

Jak hledět na (ne)dostupnost cloudových služeb


(PR článek)

Některé cloudové platformy ale mají jiný přístup. Začínají s výpočtem prostojů, až když je postiženo například alespoň 5 % uživatelů. To může tedy znamenat, že 100 z 2000 zaměstnanců nemá třeba přístup k e-mailu. Byli byste, jako IT odborníci spokojeni se svým výkonem? Odpověď je jasná…

Proto některé služby - jako například Office 365 - při výpočtu prostojů počítají každého poškozeného zákazníka a každou nedostupnou službu. Pojem prostoj odpovídá celkovému počtu minut v měsíci, během kterých je služba nedostupná (vyjma naplánovaných odstávek). Pro služby jako e-mail neexistuje žádný plánovaný prostoj – i při údržbě systému mohou být nadále produktivní ve schránkách aplikace Outlook.

Pokud sháníte přesné informace o prostojích, je třeba počítat i s tím, že například Google při vykazování dostupnosti Gmailu spojuje dohromady dostupnost spotřebitelských a komerčních služeb. (funkce Google+, Hangout a Google Voice nejsou součástí Google Apps pro Business a nejsou zahrnuty ve smlouvě SLA).

Na druhou stranu přístup Microsoftu, který při výpočtu prostojů zahrnuje každou uživatelskou minutu, pomáhá zjistit, zda je výkonnost vašich uživatelů ovlivněna prostojem e-mailu nebo ne.

Zákazníci služby Office 365 vědí, kdo má k jejich datům přístup a za jakým účelem. IT administrátoři mají aktuální přehled o změnách v datovém centru, stejně jako o informacích, týkajících se bezpečnosti, soukromí a auditů. Data zákazníků jsou vždy dostupná ve více záložních datových centrech, podobně jako Google Apps, která jsou rozšířena napříč regiony a optimalizována pro výkon a dostupnost uživatelů. Region vybírá datová centra na základě požadavků zákazníka, což je kromě výkonu také důležité pro zákazníky v oblastech s pravidly o rezidenci dat, například ve státní správě.

Transparentnost vyžaduje neustálou komunikaci. Kromě komunikace prostřednictvím e-mailu a RSS kanálů poskytuje zákazníkům náhled do služby také klíčový mechanismus služby Office 365 - Service Health Dashboard.

Tento ovládací panel je náhledem do „zdraví“ služby ve vaší konkrétní organizaci. Jako zákazník Office 365 získáte detailní náhled do dostupnosti služeb přímo ve vašem businessu. (To je samozřejmě mnohem cennější, než způsob, který sice ukazuje dostupnost služeb, ale celosvětově.) Můžete prohlížet aktuální stav všech svých služeb a jejich komponentů, zobrazit nadcházející plánované údržby a také vidět, kdy budete muset obnovit licence pro předplacení služby Office.

Více než 56 procent evropských rozhodovacích orgánů odhaduje, že cloud bude prioritou v letech 2013 a 2014 a rozpočty cloudu dosáhnou 30 % celkového rozpočtu v IT. Zákazníci chtějí oprávněně vědět, jestli je taková služba spolehlivá. Budou jejich data zabezpečena? Mohou věřit tomu, že bude zachováno soukromí?

Z postojů uživatelů je zřejmé, že to nebude tak, že se jednoho dne vzbudí a začnou všechno dělat v cloudu. Právě naopak. Je to cesta, při které hodnotíte rizika a výhody přijetí cloudových služeb ve svém podnikání. Cloudové služby Office 365 i Google Apps byly navrženy od základů za účelem plnění potřeb vašeho podnikání. Uplatňují dlouholeté zkušenosti spolupráce s firmami a organizacemi, vyspělost v oblasti technologie a vedení infrastruktury.

Martin Kunz, Ness Technologies

Chcete se dozvědět více o řešení, které zvýší produktivitu ve vaší společnosti? Potřebujete snížit náklady na informační technologie a jejich údržbu nebo integrovat Office 365 nebo Google Apps do vaší infrastruktury? Stáhněte si zdarma například záznam webináře na Office365 „Jak změnit způsob práce s Office 365 a ušetřit náklady za IT

 

Úvodní foto: © vege - Fotolia.com










Komentáře