Porovnání cloudových služeb – Google Apps a Office 365

S cloudovými službami Office 365 a Google Apps máte možnost zbavit se vlastních serverů zajišťujících e-mailové služby, ukládání dokumentů zefektivnit plánování času, zlepšit interní komunikaci a týmovou spolupráci.

Porovnání cloudových služeb – Google Apps a Office 365


Odpadnou vám tak náklady spojené s nákupem serverů, upgradem SW, nákupem antispamového a malware SW, údržbou infrastruktury. S růstem počtu zaměstnanců již nebudete muset řešit rozšíření stávající infrastruktury, jednoduše přidáte dle potřeby nové zaměstnance a máte po starostech. To stejné platí i v případě redukce počtu zaměstnanců ve firmě.

Co mají společného
Odpověď je jednoduchá: e-mail, kalendáře, sdílení informací i dokumentů a zefektivnění týmové spolupráce. U Google Apps je velikost e-mailové schránky – 30 GB/uživatel, u Office 365 má každý uživatel k dispozici 25 GB volného prostoru. Obě služby nabízejí možnost zasílání rychlých zpráv a videochat. Samozřejmostí je možnost využívat kalendář pro jednodušší organizaci času mezi zaměstnanci. Kalendář je možné využít i pro plánování zdrojů (aut, zasedacích místností, projektorů…).

Co se týká úložného prostoru pro soubory a dokumenty, tak u Google Apps má každý uživatel k dispozici 5 GB volného prostoru a u Office 365 pak 7 GB. Tento prostor si samozřejmě v případě potřeby můžete za poplatek rozšiřovat.

Pro efektivní spolupráci v týmu se neobejdete bez možnosti sdílet a upravovat dokumenty. Obě služby umožňují jednoduché sdílení, hromadnou úpravu dokumentů, tabulek a prezentací, což značně zvyšuje efektivitu týmové práce. Už si nemusíte mezi sebou „ping-pongovat“ desítky mailů, abyste se dostali k finální verzi textového dokumentu, tabulky či prezentace. Aktuální verzi dokumentu tak máte k dispozici ve svém notebooku, tabletu nebo mobilním telefonu. Dalším nástrojem pro zefektivnění týmové spolupráce jsou interní/týmové weby, kde můžete shromažďovat veškeré potřebné informace, dokumenty, sdílené týmové kalendáře, plány, úkoly, atd. Díky jednoduchému nastavování přístupových práv mohou být weby přístupné všem zaměstnancům společnosti nebo jen vybranému týmu. Množství týmových webů není u služby Google Apps nijak omezeno. Jednotlivé služby jsou vzájemně propojené, takže když uděláte jakoukoliv změnu ve zdrojovém souboru, automaticky se promítne na váš týmový web.

Porovnání nejpoužívanějších cloudových služeb na českém trhu

Google Apps

+

-

Nezávislost klienta na platformě

Nejsou plně kompatibilní s Office dokumenty

Bez starostí s nastavováním a správou místních počítačů

Omezená možnost editace offline dokumentů (v současné době je možná editace pouze textových dokumentů, ostatní typy dokumentů lze otevřít v offline režimu pouze pro prohlížení.

Menší nároky na HW vybavení

Nevyhovující použití Google Sites pro firemní webovou prezentaci

Jednoduché vyhledávání napříč všemi uloženými dokumenty, obrázky, atd.

Absence kontingenčních tabulek a pokročilých funkcí v tabulkovém procesoru

Možnost zobrazení jakéhokoliv formátu (Photoshop, Autocad, InDesign, atd.) aniž byste museli mít aplikaci nainstalovanou na svém počítači

Menší počet servisních partnerů

Jednoduché a intuitivní ovládání všech funkcí a aplikací

 

Vzájemné provázání jednotlivých aplikací

 

Stejná cena služeb za poslední čtyři roky

 

Office 365

+

-

Není potřeba si zvykat na jiný kancelářský SW

Vyšší nároky na HW vybavení

Všechny dokumenty Office lze upravovat na webu, v PC
i v telefonu bez konverzí formátu a s věrným zobrazením

Vyšší cena služeb

Integrace aplikací do dalších používaných systémů

Velké množství plánů a složitá orientace mezi nimi

Možnost využití pokročilých funkcí Office dokumentů (kontingenční tabulky, makra, Word a PowerPoint -pokročilé funkce)

Zatím nejdou migrovat data mezi jednotlivými plány

Možnost vytvoření profesionální webové prezentace bez dalších poplatků za hosting

Pro možnost využívání pokročilých funkcí Office, musíte mít nainstalovaného „tlustého klienta“ na svém zařízení

Robustní řešení, které uspokojí i velmi náročné uživatele

 

Nástroje Business Intelligence pro sběr a analýzu potřebných dat

 


Martin Kunz, Ness Technologies

Chcete se dozvědět více o řešení, které zvýší produktivitu ve vaší firmě? Potřebujete snížit náklady na firemní informační technologie a jejich údržbu nebo integrovat Office 365 do vaší infrastruktury? Využijte chytré aplikace jako službu Office 365 nebo Google Apps s podporou Ness Technologies!

Úvodní foto: © sellingpix - Fotolia.com










Komentáře