AutoCont: Počítače si samy zavolají o pomoc

Intel a AutoCont nabízejí nový koncept počítačové sítě pro malé firmy, o kterou se majitelé nemusí starat. Pokud by počítačům hrozila porucha, umějí si samy zavolat technika dohledového centra.


Podle analýzy společnosti AutoCont CZ více než 70 procent menších firem nemá žádnou strategii péče o své informační technologie. „Zálohování se provádí obvykle nahodile a většinou pouze formou vypálení na CD, citlivá data nejsou řádně ochráněna, a pokud síť zkolabuje, neexistuje plán obnovy,“ uvedl Marek Chmiel z AutoContu.

Slabinou malých firem je podle AutoContu rovněž minimální využití nových technologických možností. Typickým příkladem je častá absence mobilní kanceláře: „Vzdálený přístup ke kalendáři, kontaktům a e-mailům a firemním dokumentům prostřednictvím mobilu nebo notebooku není v malých firmách vůbec pravidlem. Této možnosti využívá podle našich zkušeností pouze 25 procent firem,“ dodal M. Chmiel.

Intel a AutoCont proto přišly s nabídkou „Bezstarostné firemní IT“. Jádrem systému je technologie Intel vPro.

Projekt se v úvodní fázi zaměří na advokátní kanceláře. „Tento typ firem jsme vyhodnotili jako zajímavou cílovou skupinu s ohledem na přidanou hodnotu, kterou jim naše řešení může přinést,“ řekl Marek Chmiel. Advokátní systém Versis představuje kompletní IT řešení veškeré agendy právníků – počínaje ukládáním a správou dokumentů až po pravidelné zálohování a zabezpečení dat. „Mobilní kancelář právníkům umožní mít vše po ruce, ať jsou kdekoli. Součástí služby je nejen dodávka veškeré výpočetní techniky včetně tiskáren či skenerů, ale i jejich pravidelná údržba a technická podpora. Situaci začínáme řešit nejpozději do dvou hodin od ohlášení,“ uvedl Marek Chmiel.

Garanci rychlé odezvy při řešení možných poruch zajišťuje technologie Intel vPro. Ta podle dodavatelů mimo jiné zajišťuje ochranu citlivých dat a hlavně umožňuje vzdálenou správu celého systému. V případě závažné poruchy lze obnovit provoz systému i na dálku bez nutnosti fyzické návštěvy technika.

Počítač v nesnázích dokáže například sám „zavolat“ IT specialistovi o pomoc či sám opraví potenciální problém. V případě vážnějších poruch se počítá i s možností krizových výjezdů.

Opravy závad běžné výpočetní techniky jsou provedeny nejpozději následující pracovní den po ohlášení. V případě serverů je garantována lhůta opravy do plně funkčního stavu do 12 hodin po ohlášení.

Za celé řešení lze platit formou pronájmu. Služby pro čtyři uživatele přijdou měsíčně na 9 200Kč bez DPH. Celý informační systém je ale možné zakoupit i jednorázově a platit pouze za servisní a dohledové služby.











Komentáře