Taco pracuje s opt-out cookies pro reklamní systémy

Christopher Soghoian z Harvardovy univerzity vyvinul systém Taco, který uživateli umožňuje odhlásit ze se ze sledování ve 27 on-line reklamních systémech.


Soghoianův program vznikl úpravou plug-inu Googlu, který v Internet Exploreru nebo Firefoxu blokuje cookies reklamního systému DoubleClick (tent společnost Google koupila).

Program Taco funguje tak, že umožňuje odhlásit „sledovací“ aktivity těchto systémů. Tato informace se uloží do souborů cookies. Naopak smazání cookies (např. při každém ukončení prohlížeče) nemusí být ideální řešení, protože proces odhlašování může být v takovém případě nutné provádět znovu. Taco proto uchovává bez ohledu na nastavení webového prohlížeče několik desítek „odhlašovacích“ (opt-out) cookies pro podporované reklamní systémy. Přes jediný univerzální soubor cookie to řešit nejde, přístup ke cookies je totiž pouze z domény jejího „původu“.

Jinou možností by bylo řešit opt-out z reklamních systémů úpravou prohlížečů, které by příslušnou instrukci posílaly v HTTP hlavičce. To by ale vyžadovalo podporu hlavních dodavatelů prohlížečů, někteří jsou ovšem propojeni s trhem on-line reklamy (plus samozřejmě vyvstává otázka: měla by být taková funkce zapnutá ve výchozím nastavení?).

 

Zdroj: Computerworld.com

 

Poznámka: Nicméně, proč by se měl uživatel tak urputně bránit cílené reklamě? Není mnohem více obtěžující ta necílená?











Komentáře