Únorové hrozby: Valentýn a přesměrování vyhledávačů

Atmosféru současné finanční krize v době, kdy znepokojení spotřebitelé nemusejí být překvapení, když dostanou zprávu od své banky, využili ve svůj prospěch také autoři phishingu.


Společnost Symantec dnes oznámila vydání své únorové zprávy 2009 MessageLabs Intelligence Report. Analýza upozorňuje, že přestože v únoru došlo k poklesu nevyžádané pošty o 1,3 % na 73,3 % ze všech e-mailů, na začátku měsíce dosahovala úrovně až 79,5 %. Odesílatelé nevyžádané pošty využívali pro své nejnovější triky finanční krizi a den svatého Valentýna.

Současná největší robotická síť Cutwail (Pandex) vyhradila zprávám na téma dne svatého Valentýna přibližně 90 % svého výstupu, odhadovaného přibližně na sedm miliard zpráv denně.

Nevyžádaná pošta na valentýnské téma dosáhla nebývalé úrovně a tvořila 9 % veškeré nevyžádané pošty,“ řekl Paul Wood, MessageLabs Intelligence Senior Analyst, společnosti Symantec.

Poprvé za víc než rok se v únoru znovu objevilo přesměrování výsledků vyhledávačů, které se tentokrát tématicky zaměřilo na finanční krizi. Nevyžádané e-mailové zprávy zaměřené na recesi obsahovaly text jako například „Chybí peníze, doba je zlá. Vánoce jsou za námi. Vhodná doba na pořízení nových hodinek!“

Atmosféru současné finanční krize v době, kdy znepokojení spotřebitelé nemusejí být překvapení, když dostanou zprávu od své banky, využili ve svůj prospěch také autoři phishingu.Podíl phishingových útoků narostl na jeden ze 190,4 e-mailů z 396,2 v lednu 2009.

Tým MessageLabs Intelligence zachytil novou techniku využívající falešné hlavičky u cílených útoků trojských koní.  Analýza činností zaměřených na zabezpečení webu ukazuje, že 26,1 % veškerého webového škodlivého kódu zachyceného v únoru byl nový kód.

Úplná zpráva je k dispozici zde.











Komentáře