Kdo zaplatí za bezpečnost nejvíce?

Možná to zní překvapivě, ale mnohdy nejvíce zaplatí za ochranu svých počítačů loajální zákazníci bezpečnostních firem. Obnova licence totiž bývá často dražší než nákup nové… Jak je možné, že k této situaci dochází? Je to jednoduché: trh je plně nasycený (aneb těžko se dnes bude hledat někdo, kdo ještě nemá antivirový program – a pokud jej ještě najdete, asi to nebude ekonomicky zajímavý zákazník). A protože je vyloučené pronikat do nových oblastí, jedinou možností růstu je přetahování zákazníků od konkurence.




Možná to zní překvapivě, ale mnohdy nejvíce zaplatí za ochranu svých počítačů loajální zákazníci bezpečnostních firem. Obnova licence totiž bývá často dražší než nákup nové…

Jak je možné, že k této situaci dochází? Je to jednoduché: trh je plně nasycený (aneb těžko se dnes bude hledat někdo, kdo ještě nemá antivirový program – a pokud jej ještě najdete, asi to nebude ekonomicky zajímavý zákazník). A protože je vyloučené pronikat do nových oblastí, jedinou možností růstu je přetahování zákazníků od konkurence.

Marketingová oddělení přitom tak nějak automaticky spoléhají na loajalitu stávajících zákazníků, takže na obnovení licencí neaplikují žádné nebo jen symbolické slevy. Naopak: uživatele jiných řešení přetahují pomocí různých „konkurenčních upgradů“ a dalších lákavých akcí (dva roky podpory za cenu jednoho apod.).

Ve Velké Británii tak nedávno bylo možné koupit produkt McAfee Internet Security Suite za 24,99 GBP při přechodu z konkurenčního produktu – ale pokud jste této značce věrní, zaplatili jste za prodloužení/obnovení licence 39,99 GBP. Podobně tomu bylo v případě aplikace ZoneAlarm Internet Suite 2007, která stála „v akci“ pro nové zákazníky 49,95 GBP, ale stávající si mohli licenci prodloužit za 64,95 GBP. (Vše uváděno na jeden rok.)

Inu, informační bezpečnost je asi jednou z mála oblastí, kde se věrnost nevyplácí…










Komentáře