LinkedIn nasadil lepší zabezpečení uživatelů

LinkedIn se připojil k dalším velkým internetovým společnostem a zprovoznil dvoufázovou autorizaci, díky níž by uživatelé měli být lépe chráněni proti kybernetickým útokům.

LinkedIn nasadil lepší zabezpečení uživatelů


Uživatelé sociální sítě LinkedIn nyní mají možnost ke svým účtům přidat dvoufázový autorizační proces, díky kterému budou při přihlašování z nového nebo neznámého zařízení chráněni ještě jednou bezpečnostní vrstvou. Se zapnutou dvoufázovou autorizací budou uživatelé muset při přihlašování zadat speciální kód, který jim přijde textovou zprávou na telefon. Tato zpráva přijde pouze poprvé, když se člověk přihlásí z neautorizovaného počítače nebo zařízení.

LinkedIn v pátek na svém oficiálním blogu uvedl, že většina účtů byla v minulosti napadena z nových počítačů nebo jiných zařízení. Počet případů, kdy se někdo neoprávněný s nekalým úmyslem přihlásil k účtu uživatele z jeho počítače, je údajně zanedbatelný. Dvoufázová autorizace může být zapnuta v nastavení účtu uživatele v kolonce Bezpečnost. Po jejím zapnutí LinkedIn odešle speciální kód na telefon pro každé zařízení, z něhož se uživatel bude chtít přihlásit.

Změny v LinkedIn přicházejí jen týden poté, co dvoufázovou autorizaci představil Twitter v návaznosti na sérii hackerských útoků na účty známých firem. Bezpečnostní experti již dlouho poukazují na to, že zavedení lepší ochrany účtů je nutností. V minulém roce LinkedIn vyzval své uživatele, aby si změnili hesla poté, co se objevily na ruské hackerské stránce. Mezi další společnosti, které již lepší zabezpečení nasadily, patří mimo jiné Apple, Google nebo Facebook.

Jak však upozorňují bezpečnostní experti, i když dvoufázová autentifikace přidá speciální vrstvu zabezpečení, nezaručuje 100% bezpečnost uživatelských účtů. Útočníci mohou například provést emailový phishingový útok, v rámci kterého zfalšují přihlašovací stránku služby tak, že uživatel do formuláře zadá kód, jenž mu přišel zprávou SMS. Google tento týden shodou okolností zveřejnil tipy na bezpečná hesla, jimiž by se uživatelé měli řídit. Společnost například doporučuje, aby uživatelé používali pro každou službu jiné heslo a kombinovali malá i velká písmena a číslice.

Úvodní foto: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com










Komentáře