Sociální sítě by neměly používat osobní údaje „mimo kontext“


Danah Boyd, která pracuje jako bezpečnostní výzkumník ve společnosti Microsoft, tvrdí, že sociální sítě by neměly používat osobní data „mimo kontext“, v němž byly vytvořeny. Jinak řečeno, pochopitelně, že provozovatelé sítě budou třeba na uživatelský profil zobrazovat reklamu nějak odpovídající osobním datům, už by však neměli tato data zabudovávat do jiných svých aplikací nebo dále sdílet pomocí API.

Každopádně by si podle Boyd uživatelé měli být této možnosti vědomi a provozovatelé sociálních sítí by měli pro znovupoužití jejich dat žádat o výslovný souhlas. Samozřejmě, že tato kritika míří především proti Facebooku, který se z marketingových důvodů snaží, aby maximum dat mělo veřejný status. V případě Googlu je podle Boyd problém v tom, že společnost podrobuje nově uváděné funkce internímu testování, které provádějí lidé technicky zdatní až technokraticky orientovaní. Jakmile je ale funkce k dispozici pro všechny uživatele, může se snadno ukázat, že pro část z nich není její fungování vhodné.

 











Komentáře