Sociální sítě se stávají rizikem i z hlediska práva

Podle průzkumu společnosti Symantec podceňování rizik na sociálních sítích jako jsou Facebook, Twitter a další on-line fóra, může vést k poškození pověsti firmy a k soudním sporům.


Průměrně firmy prý zažily v uplynulém roce 9 incidentů spojených se sociálními médii. Jednalo se například o zveřejňování důvěrných informací zaměstnanci. 94 % firem čelí negativním následkům, včetně poškození dobré pověsti, ztráty důvěry zákazníků, ztráty dat a ušlého zisku.

Firmy stále častěji komunikují se svými zákazníky, partnery a zaměstnanci prostřednictvím sociálních sítí a sdílí na nich firemní informace, takže se zvyšuje riziko úniku citlivých údajů. Proto je důležitější než kdy dříve, aby firmy měly implementované řešení, které zachytí důvěrné informace i na sociálních sítích a společnost tak neporušovala oborové předpisy nebo právní nařízení a vyhověla přísným požadavkům například regulačních úřadu, a případně podmínkám tzv. eDiscovery.

Podle společnosti Gartner „na konci roku 2013 bude 50 % vybídnuto k poskytnutí materiálů ze sociálních sítí pro účely eDiscovery“. Softwarová řešení pro archivaci umožní organizacím používání sociálních médií zaměstnanci pro firemní účely a umožní uchování, hledání a procházení obsahu z Facebooku, Twitteru, LinkedInu, SharePointu nebo blogů.

„Firmy ví, jak je důležité chránit a uchovávat e-maily, IM, tabulky a další nestrukturované informace. Nyní si také musí uvědomit, že stejně důležité jsou i informace na sociálních sítích,“ říká Greg Muscarella, senior director of product management ve firmě Symantec.

 

Tři nejčastější incidenty velkých firem na sociálních sítích v uplynulém roce:

  • zaměstnanci sdílí příliš mnoho informací na veřejných fórech (46 %)
  • ztráta nebo odhalení důvěrných informací (41 %),
  • zvýšený počet soudních sporů (37 %)

Zdroj: Symantec

 

V průzkumu odpovědělo více než 90 % dotázaných se zkušeností s incidenty ze sociálních médi, že pocítilo negativní následky, včetně:

  • snížení ceny akcií
  • nákladů na soudní spory
  • přímých finančních nákladů
  • poškození pověsti značky / ztráty důvěry zákazníků
  • ušlých zisků

 

Odborníci tedy odporučují:

  • V duchu celé firemní komunikace definujte způsoby, jak používat sociální média, a také školte zaměstnance, jaké informace mohou zveřejňovat
  • Identifikujte a dodržujte regulační požadavky a právní předpisy specifické pro váš obor podnikání
  • Zvažte nasazení řešení pro archivaci, které umožňuje automatické zálohování obsahu sociálních médií, což je zvláště důležité v oborech, které podléhají vyšší míře regulace
  • Implementujte řešení pro prevenci ztráty dat, které poskytuje další vrstvu ochrany důvěrným informacím a zamezuje jejich úniku prostřednictvím sociálních sítí










Komentáře