Vzdálený monitoring se pokládá za příliš obtížný

Téměř polovina všech poskytovatelů řízených služeb považuje implementaci vzdáleného monitoringu za příliš obtížnou a zároveň jim složitost systému nedovoluje využívat jeho větší část...


Společnost GFI Software, vývojář na trhu s bezpečnostními nástroji, oznámila výsledky celosvětového průzkumu řešení pro vzdálený monitoring a správu (RMM – Remote Monitoring & Management), který proběhl mezi poskytovateli managed services (MSP – Managed Service Provider), specializovanými prodejci (VAR – Value Added Reseller) a poskytovateli IT podpory.

Z výsledků vyplynulo, že téměř polovina všech poskytovatelů řízených služeb považuje implementaci RMM za příliš obtížnou a zároveň jim složitost systému nedovoluje využívat jeho větší část. Téměř polovina poskytovatelů IT podpory a řízených služeb dále uvedla, že počáteční investice do softwaru RMM je pro ně příliš vysoká a 42 % z nich se vyjádřilo, že návratnost investice nesplňuje jejich očekávání.

Mezi nejvíce ceněné funkce RMM se podle respondentů řadí monitoring serverů, monitoring LAN & Windows, správa aktualizací (Patch Management) a vzdálená podpora (Remote Support). Hlavním důvodem pro využívání RMM je schopnost nabídnout rychlejší dobu odezvy a preventivní údržbu.

Průzkum dále ukázal, že téměř polovině (47 %) respondentů trvá uvedení RMM systému do plného provozu déle než měsíc (od okamžiku nákupu software). Jedna pětina respondentů (20 %) dokonce uvedla, že jim tentýž úkon trvá déle než 6 měsíců.

Pro 41 % respondentů bývá úplné zaškolení techniků do systému záležitostí kratší než 1 měsíc, zatímco jiným 15 % dotázaných zabere zaškolení uživatelů déle než 6 měsíců.

Většina (56 %) respondentů přiznává, že jejich personál nemá čas prostudovat si celý RMM systém. Ze zbývající skupiny těch, kdo studovali celý systém, si 40 % manažerů IT podpory myslí, že se jejich technické týmy ponořily do detailů implementace RMM tak hluboko, že ztratily svou orientaci na zákazníky.

Doug Wilson, výkonný ředitel divize GFI MAX, řekl: „Průzkum odhalil nespokojenost uživatelů s mnoha RMM systémy, zejména z důvodů časově náročného zaškolení uživatelů a složitého nastavení systému. Během svých setkání s poskytovateli řízených služeb jsem pochopil jejich obavu, že tyto velké a nafouklé systémy jim ve skutečnosti brání v poskytování hodnoty svým zákazníkům. To ještě více prohloubilo můj názor, že nafouknutá řešení (bloatware) jsou vlastně to samé co software do šuplíku (shelfware), tedy software, který není nikdy reálně nasazen, což platí zejména v oblasti RMM. Myslím, že pokud systém není možné zprovoznit do 10 minut, pravděpodobnost, že bude využíván jako každodenní nástroj na podporu produktivity, je velmi nízká. Proto se i nadále zaměřujeme na jednodušší a méně komplikovaná řešení pro monitoring v reálném čase, vzdálenou podporu, sledování majetku a reportovací nástroje.“











Komentáře