IBM chce nabízet Watsona prostřednictvím cloudu

Technologie umělé inteligence Watson, kterou IBM neustále zdokonaluje, bude nabízena prostřednictvím cloudových řešení. Informovali o tom zástupci společnosti na Twitteru.

IBM chce nabízet Watsona prostřednictvím cloudu


„Společnost IBM bude možné způsoby nasazení připravovat ve spolupráci s klienty, je ale připravena nasadit je do privátních i hybridních cloudů,“ informovali zástupci IBM na kanálu #IBMWatson.

Varianty Watsona se pomalu začínají objevovat na trhu. Jedním z pilotních projektů je expertní systém pojišťovny WellPoint, který je v rámci hybridního cloudu provozován v režii IBM. IBM také uzavřelo „výzkumnou dohodu“ s finanční institucí Citigroup, v jejímž rámci má IBM prověřit možnosti nasazení Watsona ve finančním sektoru. IBM také chystá univerzálnější řešení s názvem SmartCloud.

Cloud má podle zmíněného Twitteru sloužit jako prostředník pro uložení a správu dat, které je třeba Watsonovi předložit k řešení. „Další možností je hostování základní technologie Watsonu v cloudu a data uchovávat ve vlastních datových úložištích,“ můžete se dočíst na Twitteru. „Výpočetní platforma bude k dispozici pouze jako služba,“ IBM ji tedy nehodlá instalovat u svých zákazníků.

Podle vyjádření Adriana Bowlese, nezávislého analytika, který se zaměřuje na podnikové analýzy a softwarový trh, se snaží IBM o komerční využití projektu Watson. „Koncepčně se jedná o kombinaci softwaru a hardwaru, kterou lze upravit a vyladit k různým účelům.“ Upozornil na to, že systém je účinný pouze v případě, že má k dispozici dostatek vstupních dat, což vyžaduje „důkladnou přípravu a výuku zákazníka.“

Manoj SaxenaV blogovém příspěvku, ve kterém probíral spolupráci s Citygroup, informoval Manoj Saxena, generální manažer projektu IBM Watson, že tato umělá inteligence dokáže v psaném dialogu získat od uživatele potřebné informace a zobrazit logické důkazy, které program použil pro své doporučení.

Saxena vysvětloval, že Watson může například použít zprávy, příspěvky na blogu nebo Twitteru a přepisy telefonátů s experty a poskytnout „ucelený pohled na zákazníka a kompletní kontextuální přehled velkého množství rozhodnutí, která by měla banka učinit.

Watson také může pomoci při rozhodování, zda je klient vhodným žadatelem o hypotéku, protože dokáže rozeznat lidi se sklony k podvodnému jednání. Může pomoci při sestavování úvěrů pro podniky na základě jejich dosavadní bankovní historie a s využitím vzorců chování subjektů ve stejné demografické skupině.

Úvodní foto: © Dmitriy Lesnyak - Fotolia.com










Komentáře