Jak DreamWorks Animation šetří díky Linuxu

Filmové studio DreamWorks Animation prošlo během své existence přerodem od tvorby tradičních animací až po filmy tvořené na počítačích. Když designéři studia potřebovali koncem devadesátých let renderovat čím dál komplexnější obrázky, rozmýšlelo se vedení, co dál. Používání open-sourcového softwaru v té době nevypadalo příliš nadějně - panovaly především obavy z jeho spolehlivosti a podpory. Představitelé DreamWorks Animation se však nakonec pro open-source rozhodli a spojili se s organizací Red Hat a společností HP.

Jak DreamWorks Animation šetří díky Linuxu



Jak vyplývá z nové analýzy společnosti Gartner, po více než deseti letech používání Red Hat Enterprise Linux (RHEL) v DreamWorks Animation lze zhodnotit, že přechod na open-source vedl ve firmě k podstatnému snížení provozních nákladů a zvýšení efektivity.

Spolupráce DreamWorks Animation s Red Hat a HP vedla v tomto filmovém studiu k „technologické revoluci“ - designéři byli v konečném důsledku schopni renderovat jednotlivé prvky svých animací mnohem detailněji, rychleji a levněji. Díky přesunu na RHEL DreamWorks Animation:

  • snížilo v roce 2000 náklady ze 40 000 dolarů na jednu pracovní stanici na necelých 10 000 dolarů.
  •  snížilio náklady na testování o asi 40 %, jelikož designéři nyní nemusejí po upgradech provádět tolik testování jednotlivých nástrojů. Testování musí proběhnout pouze po aplikaci velkého aktualizačního balíku, ne po vydání každé nové verze RHEL.

I když se společnost v devadesátých letech nakonec rozhodla pro využití open-source, není na něm samozřejmě zcela závislá.

Jak uvádějí analytici ze společnosti Gartner, u DreamWorks je klíčové to, že přechod na open-source dlouhodobě podporují vysocí představitelé firmy, nejen běžní designéři. Studio si s Red Hat navíc vytvořilo tak silný vtah, že inženýři Red Hat pomáhali přímo v DreamWorks přizpůsobovat jednotlivé nástroje přímo pro potřeby designérů.

V roce 2009 se v DreamWorks Animation rozhodli pro virtualizaci a začali implementovat Red Hat Enterprise Virtualization, díky čemuž se vyhnuli investici ve výši minimálně 20 milionů dolarů na vybudování vlastního datového centra.

V DreamWorks navíc vyměnili řešení Load Sharing Facility (LSF) za Red Hat Messaging and Grid (MRG). MRG umožnilo lepší rozvrhnutí milionů renderovacích procesů, které designéři studia denně provádějí. V konečném důsledku studio nemusí platit za licenční poplatky k LSF, čímž ušetřilo asi 60 % svých ročních nákladů na licenční poplatky.

V poslední době DreamWorks šetří také využíváním cloudu, kde probíhá renderování 10 - 20 % všech operací. Jelikož studio při tvorbě každého filmu potřebuje 60 - 80 milionů počítačových hodin k renderování animací (a společnost pracuje na deseti filmech naráz), využívá firma HP Flexible Compute Hosting. A není třeba dodávat, že úspory oproti situaci, kdy by v DreamWorks museli kupovat stále nové a nové servery a starat se o jejich údržbu, jsou taktéž značné.

Analytici ze společnosti Gartner firmám, které uvažují o přechodu na open-source, doporučují, aby se tak jako DreamWorks Animation spojili se strategickým dodavatelem a vytvořili si s ním silný vztah. V DreamWorks pracovali s Red Hat na mnoha úrovních včetně toho, že inženýři a konzultanti Red Hat nějakou dobu pobývali přímo ve studiu. A DreamWorks se s Red Hat spojilo i u distribuce - pokud například důležitý grafický driver nefungoval tak, jak měl, inženýři z Red Hat problém vyřešili.

Úvodní foto: DreamWorks Animation

Galerie













Komentáře