Mac OS X Leopard právě přichází do Česka

Nové operační systémy Mac OS X 10.5 Leopard a Mac OS X Server 10.5 Leopard začala dnes v Česku prodávat společnost Apple.



Nové operační systémy Mac OS X 10.5 Leopard a Mac OS X Server 10.5 Leopard začala dnes v Česku prodávat společnost Apple.
Leopard pro osobní počítače podle výrobce nabízí více než 300 nových funkcí a vylepšení, mezi něž patří nové pojetí plochy, přepracovaný Finder nebo Quick Look, což je nový způsob okamžitého zobrazení náhledu obsahu dokumentů. Mezi další inovace patří Spaces, intuitivní funkce pro vytváření skupin aplikací či Time Machine, řešení automatického zálohování celého počítače.
Mac OS X Server 10.5 Leopard nově přináší například nástroj Podcast Producer, ideální způsob, jak automaticky zveřejňovat podcasty na službě iTunes nebo na webu. Leopard Server obsahuje i Wiki Server, který umožňuje uživatelům jednoduše spolupracovat na vytváření a úpravách sdílených webových serverů, nebo iCal Server, prvního komerčního kalendářový server, který je založen na standardu CalDAV.
Leopard Server přináší také nové funkce pro snadnou instalaci, správu a monitorování systémů v síti. Pro konfiguraci serverových aplikací, síťových nastavení jako IP adresy nebo DNS a uživatelských účtů pomocí funkce Server Assistant stačí jen několik kliknutí myši. Nástroj Server Preferences zjednodušuje správu uživatelů, skupin a klíčových serverových aplikací a Server Status Dashboard slouží ke vzdálenému monitorování činností a používání serveru.
Leopard Server také odstraňuje nutnost ručně nastavovat klienty systému Leopard, neboť na základě uživatelských informací uložených na serveru automaticky nakonfiguruje klientské aplikace jako sdílení souborů, Mail, iChat, iCal, Address Book a VPN.
„S novými instalačními funkcemi, které uživatelům pomohou zprovoznit server za pár minut, a neomezeným klientským přístupem je Leopard Server ideální alternativou komplikovaných a nákladných serverových řešení pro malé a střední firmy,“ řekl Philip Schiller, senior viceprezident společnosti Apple pro celosvětový produktový marketing.










Komentáře