Microsoft představil Office pro iPad

Microsoft oficiálně ohlašuje Office pro iPad. Kancelářskou sadu ovšem bude možné naplno používat jen s předplatným služby Office 365.

Microsoft představil Office pro iPad


Nový generální ředitel společnosti Microsoft, Satya Nadella, již jasně prohlásil, že připojování uživatelů ke cloudovým službách Microsoftu – bez ohledu na platformu klienta – je pro něj naprostou prioritou. Jím vytýčený směr prezentovaný heslem „především mobilita a cloud“ by měl být podpořen právě dostupností nejpopulárnějšího kacenlářského balíku pro platformu iPadů.

Microsoft Word pro iPad, Excel pro iPad a PowerPoint pro iPad budou k bezplatnému stažení k dispozici v oficiálním obchodu s aplikacemi App Store. Tyto bezplatné verze ovšem budou pouze dokumenty zobrazovat. K vytváření nebo upravování dokumentů si budou muset uživatelé objednat předplatné služby Office 365 – což znamená platit měsíčně 9,99 dolarů za Office 365 Home Premium, případně v dohledné době 6,99 dolarů za Office 365 Personal, který byl oznámen 13. března a prozatím ještě není k dispozici.

Office pro iPad bude propojen s uživatelovým účtem SkyDrive, díky čemuž bude moci vytvořit v práci prezentaci a později ji editovat a revidovat například během cesty domů. Dokument bude neustále konzistentně zformátován, i pokud konkrétní implementace Office (jako je Office mobile) nebude podporovat nějakou použitou funkci. Hlavní aplikace balíku Office jsou ve skutečnosti poslední, které byly přeneseny na platformu iOS. Lync, Skype, Yammer i OneNote jsou na iPadech k dispozici již od roku 2011.

Důvody k novému odhodlání plně podporovat platformu firmy Apple nejsou nijak záhadné. Microsoft distribuovat svůj Office s tablety již dříve, ovšem šlo o jeho produkty, konkrétně tablety Surface a Surface II. Těch se ovšem za první rok prodalo jen okolo jednoho milionu kusů, zatímco Apple prodal 26 milionů iPadů za jediný kvartál.

Samozřejmě platí, že firma Apple ke svým zařízením přidává vlastní kancelářské nástroje nazvané iWork, a to zdarma. Následující měsíce ovšem ukážou, jak se uživatelé iPadů, charakterističtí svou věrností produktům Apple, zachovají.

 

Úvodní foto: © Microsoft










Komentáře