Nový SkyDrive prozrazuje strategii Microsoftu pro iOS

Závěr analytiků: Microsoft se nehodlá s Applem dělit o peníze z prodejů aplikace prostřednictvím App Store, což je jediný povolený kanál pro instalaci aplikací do systému iOS.

Nový SkyDrive prozrazuje strategii Microsoftu pro iOS


Středeční aktualizace aplikace SkyDrive pro platformu iOS je důkazem, že se softwarový gigant snaží najít cestu, jak se nedělit s firmou Apple o příjem z prodeje svých aplikací. Jak se zdá, tak ji našel v podobě svázání veškerého mobilního software s předplatným.

SkyDrive 3.0  pro iOS je první upgrade po verzi 2.0, která je k dispozici už od dubna 2012. Od té doby se objevily nové produkty, konkrétně iPhone 5 a iPad Mini, a řada nových vlastností systému i řešení Microsoftu. 12měsíční zpoždění je podle mínění odborné veřejnosti způsobeno rozpory mezi Applem a Microsoftem ohledně podílu na prodejích. Apple především požaduje svých standardních 30 procent i z prodaného úložného místa na SkyDrive.


SkyDrive 3.0

 

Microsoft pouze přiznal zpoždění s tvrzením, že nejde o nic neobvyklého. Ale podle interních zdrojů Apple odmítnul do App Store přijmout novou verzi SkyDrive s tím, že nepodporuje nákupy uvnitř aplikace a místo toho uživatele přesměrovává na externí nákupní mechanismus.

Mluvčí Microsoftu se ve středu vyhnul přímé odpovědi na otázku, jak došlo k překonání vzájemných rozporů. Ale oficiální vyjádření hodně vysvětluje: „Pracovali jsme s Applem na řešení, které by bylo prospěšné pro naše společné zákazníky. Aplikace SkyDrive pro iOS je mírně odlišná od ostatních verzí v tom, že lidé mající zájem o zakoupení dodatečného úložného prostoru tak učiní přes web, místo v aplikaci.“

Jinými slovy, zákazníci, kteří potřebují více než 7 GB standardního bezplatného úložného prostoru služby SkyDrive, ji nemohou zakoupit přímo v aplikaci (in-app nákup), ale musí se přihlásit ke svému účtu SkyDrive pomocí prohlížeče. Microsoft účtuje ročně 10 dolarů za dodatečných 10 GB, 25 dolarů za 50 GB a 50 dolarů za 100GB. Pokud by ustoupil požadavkům Apple, musel by se vzdát 3 až 15 dolarů z každé objednávky.

SkyDrive ovšem neobchází pravidla App Store ani nerazí nějakou novou cestu. Nákupní mechanismu přes webové stránky je využíván řadou společností, včetně Amazonu. Ten byl jednou z firem, která narazila na požadavek Applu z roku 2011, aby byly z aplikací odstraněny všechny odkazy na nákupní mechanismy vně App Store. A to by pro Apple například znamenalo 30 procent z každé prodané knihy. Místo toho uživatelé aplikace Kindle pro iOS musí využít Safari a přejít na stránky amazon.com a dokončit své nákupy knih. Z toho pohledu je míra přidaného nepohodlí výrazně menší pro uživatele SkyDrive, kteří pravděpodobně budou prostor přikupovat jen výjimečně.

Příklad služby SkyDrive dává tušit, že Microsoft nejspíš půjde cestou předplatného i u produktů sady Office. Podle analytiků nabídne v App Store bezplatnou aplikaci, která ovšem bude fungovat pouze s účtem Microsoftu a jen těm uživatelům, kteří budou mít předplacenou některou z cloudových služeb Office. Tím Microsoft ušetří 30 %, které by jinak musel nechat Applu za zprostředkování prodeje.

Úvodní foto: © Scanrail - Fotolia.com










Komentáře