Hlavní navigace

Podnikový obchod s aplikacemi? Proč ne...

6. 5. 2013

Sdílet

 Autor: © iQoncept - Fotolia.com
Oddělení IT mohou zabránit zaměstnancům v používání infikovaných mobilních aplikací vytvořením interního systému distribuce povolených aplikací.

V mobilním světě je obtížné zabránit uživatelům přenosných zařízení instalovat pouze povolené aplikace. Řešením je vytvořit si vlastní ekvivalent App Store či Google Play. Má to řadu výhod.

Podle společnosti Gartner bude mít v roce 2017 více než 25 procent korporací vlastní obchod s aplikacemi, především díky lepší kontrole nad instalovanými aplikacemi. Vede to nejen k vyloučení infikovaných a podvržených aplikací, ale také ke sjednocení verzí aplikací v zařízeních a možnosti rozhodovat, kdo má na jakou aplikaci – a odpovídající přístup k datům – právo.

Podnikový obchod s aplikacemi má dále skvělý náhled do uživatelských návyků, příležitost, kterou oddělení IT v případě veřejného distribučního bodu nikdy nezíská. Takto může snadno monitorovat chování uživatelů, měřit produktivitu a generovat studie či doporučení pro další generaci aplikací (ať už k vyvinutí či nákupu).

Realitou dneška je, že IT trochu ztrácí kontrolu nad děním ve vlastním světě. Vlastní obchod s aplikacemi je pro ně vynikající příležitost, jak vyslat signál nejen zaměstnancům, ale i vedení firmy, že se řízení nevzdávají bez boje. Je to možnost zjednodušit či vůbec umožnit správu aplikací běžících v zařízeních patřících do programu BYOD (Práce zaměstnance s vlastním zařízením) a potenciálně lze podobnou či stejnou techniku použít i pro distribuci softwaru pro stolní počítače.

Studie společnosti Partnerpedia, která se specializuje na správu mobilních aplikací, uvádí, že 86 procent korporací chce mít brzy vlastní samoobslužný distribuční model, kdy si zaměstnanci stahují aplikace sami, bez nutnosti kooperace početného týmu uživatelské podpory. Především platí, že rozsáhlejší školení nejsou potřeba, protože uživatelé mají již více než dostatečné zkušenosti s používáním veřejných zdrojů aplikací.

Privátní obchod lze současně použít pro automatizaci nákupu potřebných softwarových licencí z veřejných obchodů a pro kontrolovanou distribuci ověřených aktualizací. Pro 60 procent firem ze Severní Ameriky a Evropy, které podporují soukromě vlastněná zařízení, je to výrazně jednodušší a bezpečnější metoda, jak zabránit šíření určitých aplikací (například pro sdílení souborů). A pokud si uživatel stěžuje, že nemůže používat konkrétní, jinde dostupnou, aplikaci, může se IT rozhodnout zpřístupnit formou přeposlání požadavku na veřejný zdroj – ale bez toho, že by o verzi či chování příslušné aplikace ztratila přehled.

Byl pro vás článek přínosný?