Vývoj mobilních aplikací: Vlastními silami či outsourcingem?

Podnikům s talentovaným personálem může nabídnout vlastní vývoj firemních mobilních aplikací obrovské výhody. Není to však pro každého.

Vývoj mobilních aplikací: Vlastními silami či outsourcingem?


Vlastní webové, nativní či hybridní mobilní aplikace, které ještě nedávno bývaly výhradní doménou velkých firem s rozsáhlými zdroji, se staly běžným znakem úspěšných malých i středně velkých podniků.

Z externího pohledu mohou takové programy nabídnout těsnější propojení se zákazníky pomocí internetu a mobilního přístupu k užitečným nástrojům a informacím. Interně zase dokážou pracovníkům pomoci efektivněji pracovat v reálném čase s podnikovými daty přes přenosné počítače i mobilní zařízení.

Dosažení zaslíbené země však může být obtížné a ne každý vývoj takového řešení končí úspěchem.

Pokud pro svou firmu potřebujete specifickou aplikaci, budete nejprve muset udělat jedno zásadní rozhodnutí: Necháte si ji někým naprogramovat prostřednictvím outsourcingu, nebo si ji zkusíte vytvořit ve své firmě sami?

Toto rozhodnutí je ale natolik zásadní, že ho řada lidí zcela přehlédne, aniž si uvědomí, že zde mají nějaké možnosti. Chyba v tomto procesu však může přijít firmu velmi draho – jak z hlediska příležitostí, tak i peněz.

Tady jsou některé z nejvýznamnějších faktorů, které vám pomohou učinit co nejlepší rozhodnutí a poskytnou představu, co váš čeká v případě, že se rozhodnete pro vývoj vlastními silami.

 

Vyhodnoťte potřeby aplikací

Potřebuje vaše firma opravdu zcela novou aplikaci, nebo by měla větší užitek z nějakého existujícího balíku, který by šlo přizpůsobit, aby vyhovoval vašim potřebám?

Odpověď na tuto otázku závisí do značné míry na tom, čeho chcete dosáhnout. Pokud například chcete jen přidat blogování a sociální média na svůj web, můžete toho dosáhnout pomocí řady bezplatných a snadno konfigurovatelných možností.

Pokud je vaším cílem zlepšit interní komunikaci o zákaznických účtech, bude téměř jistě lepší použít osvědčené řešení správy vztahů se zákazníky (CRM), než programovat vlastní databázovou aplikaci.

Jestliže však máte originální nápad – řekněme, že byste chtěli zvýšit zapojení zákazníků do vašeho podnikání pomocí speciální aplikace, která by jim umožnila předkládat nákresy a fotografie svých pozemků –, potom zřejmě budete muset jít zcela vlastní cestou (nebo minimálně vytvořit své řešení z různých již existujících komponent).

Chcete, aby aplikace fungovala na konkrétní platformě, jako jsou třeba iOS nebo Android? Potřebujete nezávislost funkcí na využité platformě?

Otázka, zda chcete vytvořit nativní aplikaci, jež běží na konkrétní platformě, nebo webovou aplikaci, kterou lze spouštět v libovolném zařízení pomocí prohlížeče, je velmi důležitá. Odpověď bude záviset na tom, jak se budou aplikace používat, stejně jako na vašem rozpočtu a času pro vývoj.

Nativní aplikace obvykle vyžadují více času na vývoj než webové. Pokud potřebujete, aby program fungoval na více platformách, může použití nativních řešení zdvojnásobit či ztrojnásobit počáteční náklady a přidat značné výdaje a složitost při udržování jednotlivých variant.

 

Kompletní článek zahrnující spoustu dalších poznatků, trendů a zajímavostí si můžete přečíst v Computerworldu 12/2014.

Úvodní foto: © Ch_Alexandr - Fotolia.com



Vyšlo v Computerworldu 13/2014








Komentáře