Hlavní navigace

Chytré hodinky se zotavují, wearables míří na podnikový trh

27. 5. 2017

Sdílet

 Autor: Samsung
Chytrým hodinkám se, zdá se, konečně daří nalézt uplatnění i ve firemní sféře. Zatím nejčerstvějším případem úspěchu jsou chytré hodinky Samsung Galaxy S3, které využívají uklízeči na mezinárodním letišti Cincinnati/North Kentucky.

Hodinky je upozorní, když je třeba vyčistit toalety. Podobné využití našly „smart watch“ Samsungu i při čtyřměsíčním testu z minulého rok, kdy podávaly obsluze restaurace upozornění ve chvíli, kdy bylo třeba obsloužit zákazníky.

Chytré hodinky využívají aplikaci zvanou TaskWatch, kterou vytvořil partner Samsungu Hipaax. U příkladu uklízečů funguje aplikace tak, že senzory umístěné na dveřích kabinek snímají počty uživatelů, kteří toaletu využijí, a pomocí Bluetoothu následně odešlou uklízečům upozornění, pokud počet návštěvníků přesáhne 150.

Zaměstnanec následně může kliknout na své chytré hodinky, aby se přihlásil ke „splnění úkolu“, tedy vyčištění toalety a doplnění zásob. Za rychlou reakci navíc obdrží bonusové body. Prozatím hodinky testuje šest uklízečů od října minulého roku.

Aplikace také v reálném čase poskytuje informace o návštěvách toalet, které se mohou významně lišit – např. v závislosti na příletech a odletech letadel. Podle Briana Cobba, viceprezidenta zákaznické podpory letiště, jde o vylepšení oproti zastaralým papírovým rozpisům.

„Naši uklízeči si oddechnou od zajeté rutiny a jsou flexibilnější.“

Zpočátku letiště na zkoušku využívalo Wi-Fi připojení, to se však neosvědčilo. Přešlo tedy na mobilní připojení, což vedlo k vyšší spokojenosti pracovníků. Pokud se S3 hodinky osvědčí i v dalším provozu, budou dle Cobba dostupné v roce 2018. Letiště by je navíc mohlo využít i např. pro nouzovou komunikaci.

U restaurace se hodinky využívají pro zrychlenou obsluhu stolů. Číšníci, manažeři a další zaměstnanci jsou jimi vybaveni a jednotlivé stoly dokáží obsloužit o čtyři minuty rychleji než dříve. To vede k vyššímu počtu spokojených zákazníků a poměrně znatelnému 7% zvýšení denního zisku, říká John Gerbus, majitel několika franšíz Buffalo Wings a Rings. Pokus se konal v jedné z Buffalo Wings restaurací v Cincinnati a trval čtyři měsíce do října minulého roku.

Identická aplikace jako u letiště, TaskWatch, oznámila obsluze, když se zákazníci posadili ke stolům a pokud k nim ve specifikovaném čase nedorazil žádný číšník, dostal manažer restaurace upozornění. Rovněž chodily na chytré hodinky oznámení v případě, že byl stůl připraven k úklidu nebo ve chvíli, kdy manažer šel ke stolu hosty přivítat.

Obsluha dostával v období testu vyšší dýška, což je dle Julie Godfreyové, manažerky maloobchodních řešení pro nositelná zařízení Samsungu, úspěch.

V obou případech je využití hodinek vnímáno jako praktičtější oproti tabletu či chytrému mobilu, převážně proto, že udržuje pracovníkům volné ruce, říkají shodně Godfreyová a Bharat Saini, technický ředitel a zakladatel vývojáře aplikace, Hipaaxu.

Podle Sainiho bude aplikace prodávána jako služba podnikům s měsíčním poplatkem za jednoho uživatele, ačkoli finální cena ještě nebyla oznámena. Jedny chytré hodinky Samsungu stojí kolem tří set dolarů.

Analytik IDC Jitesh Ubrani přirovnal test v restauraci s obdobnou zkouškou Applu a jeho Apple Watch, který pro změnu otestoval rezervační systém Rezy v Newyorské restauraci. Podle Ubraniho je zajímavějším testem letištní zkouška, která motivuje pracovníky dodatečným systémem obodované soutěže o to, kdo vyčistí toaletu jako první.

„Využití snímačů na toaletách je pro mě zajímavější,“ říká Ubrani. „Jsem rád, že Samsung chytré hodinky využívají jako součást širšího ekosystému.“

příloha_ovladnete_sva_data

„Samsung se také činí se správou zařízení a zabezpečením u jeho platformy Knox,“ chvílí Jihokorejského giganta Ubrani.

 

Byl pro vás článek přínosný?