Navigační majáky na testování v obchodech

Obchodní dům Kotva začíná zkoušet indoor navigační technologii iBeacon. Sloužit bude především pro marketingové účely.

Navigační majáky na testování v obchodech


První pokus o využití moderní technologie iBeacon v ČR plánuje společnost Neogenia se svou platformou Spothill. iBeacon je specifikace standardů vyvinutá Applem pro nízkoenergetické Bluetooth vysílače, tzv. betony nebo spoty, které dokáží mobilním zařízením předávat identifikační informace. Na jejich základě je možné vyhodnotit vzdálenost zařízení od vysílače či zjistit okamžik, kde se zařízení dostalo z nebo do jeho dosahu.

Pro komunikaci s tuzemskými spoty slouží mobilní aplikace Spothill.  Zatím je ke stažení aplikace pro iOS a Android, příští rok přibude Windows a BlackBerry. Pro využívání iBeacon musí mít mobilní zařízení modul BLE (Bluetooth 4.0).

Platforma, kterou jako první v pilotním provozu nasazuje pražský OD Kotva má sloužit pro marketingové účely. Když do obchodního domu vstoupí zákazník se spuštěnou aplikací, systém mu začne pomocí příchozích zpráv přes Bluetooth nabízet různé akční nabídky. Platforma vyhodnotí, zdali jde o nového zákazníka, vracejícího se nebo nerozhodnutého. Pro každého z nich má připravenou jinou sadu marketingových nabídek.

Velikost vysílače iBeacon je vidět na našem obrázku, takový spot vydrží vysílat na jednu baterii signál zhruba půl roku.

Úvodní foto: IDG CZ










Komentáře