Od routerů dorostl do světové firmy

Z malého čínského výrobce, který byl často obviňován z kopírování a porušování průmyslových práv, vyrostl Huawei ve světovou firmu, která už dávno nedělá jen drobné síťové prvky. Pomalu se stává i jednou z největších softwarových společností světa.

Od routerů dorostl do světové firmy


Pomalu se připravte na to, že až přijdete do nějakého datového centra kdekoliv na světě, už tam neuvidíte jen servery a další hardware s logy známých firem jako HP, Dell, IBM, Oracle či Cisco, ale také Huawei. Čínská firma se totiž rozhodla vstoupit i do dalších odvětví, a to poměrně razantně.

Z malého výrobce se stal obrovský světový gigant s ročními příjmy za rok 2015 ve výši 60,8 miliardy dolarů, s výrazným meziročním nárůstem 37 %. Zaměstnává přes 170 tisíc lidí a jeho produkty, které slouží více než jedné třetině světové populace, najdete ve více než 170 zemích a regionech. Firma je čínskou jedničkou a vlastně jako jediná tamní společnost má vyšší příjmy ze zahraničí než z domácího trhu.

Na potvrzení svého globálního růstu uspořádal Huawei po vzoru jiných velkých společností v létě obří světovou konferenci spojenou s partnerskou výstavou v čínské Šanghaji. A na Huawei Connect 2016 se bylo opravdu na co dívat. V prostorách po šanghajském Expu vystavoval nejrůznější produkty a ukazoval řešení založené na technologiích vlastních jak samotný Huawei, tak také stovky jeho partnerů. Klíčovou částí byly samozřejmě úvodní přednášky, které se konaly každý den z oněch tří výstavních dnů.

Nejzajímavější byl den poslední, kde vystoupili například výkonný ředitel Intelu Brian Krzanich či výkonný ředitel Linux Foundation Jim Zemlin. Avšak popořádku. Událost je zajímavá tím, že Huawei poprvé umožňuje odborné veřejnosti komplexně nahlédnout do své cloudové strategie. Během první přednášky (keynote speech) Ken Hu, rotující CEO Huawei, vysvětlil, že společnost se pasuje do role lídra, který nastartuje a pomůže uvést v realitu tzv. inteligentní svět (intelligent world).

Huawei si klade za cíl stát se preferovaným partnerem, který umožní digitální a cloudovou transformaci, zatímco bude aktivně přispívat do ekosystému otevřeností, spoluprací a sdílením úspěchů. ICT bude základním stavebním kamenem inteligentního světa. Ken Hu přirovnal zařízení k tykadlům, která dávají všem věcem schopnost vnímat své prostředí. Sítě propojí všechno a cloud bude zdrojem inteligence u všech věcí. Tyto tři prvky formují synergickou architekturu zařízení, informačních kanálů a cloudua všechny tři budou ve strategickém zájmu budoucích investic Huawei.

„Během příštích pěti let uvidíme všechny typy chytrých zařízení, jak se přizpůsobují různým scénářům použití. Všichni lidé a věci budou mít schopnost vnímat své okolí a zařízení budou sloužit jako vstupní brány do inteligentního světa. Optické a bezdrátové sítě poskytnou všudypřítomné ultraširokopásmové připojení. Do té doby budou po celém světě propojené počítače agregovat obrovské množství dat, aby v cloudu vytvořily „digitální mozek“. Tento digitální mozek se bude rozvíjet v reálném čase, nikdy nezestárne a bude poskytovat informace, které mohou být sdíleny lidmi i zařízeními v jakékoliv době skrze vysokorychlostní připojení,“ uvedl Ken Hu.

Hu poznamenal, že podniky jsou v éře cloudu hlavními hráči, neboť inovativní řešení budou zaměřena na jejich specifické potřeby. V tomto kontextu Huawei zůstane prozákaznicky orientovaný, bude získávat vhled do potřeb klientů a rozvíjet inovativní technologie adresované právě jim. Společnost poskytuje svým zákazníkům například easy -to -deliver a easy -to -operate hybridní cloudové řešení, které je založené na jednotné, otevřené architektuře. Podniky, které byly stvořeny v cloudu, vedly vývoj první cloudové éry.

Hu věří, že příštích deset let bude érou cloud 2.0, která se bude vyznačovat vzestupem nesčetných průmyslových cloudů. Huawei předpovídá, že do roku 2025 budou všechna IT řešení „cloudifikována“ a více než 85 % podnikových aplikací bude založeno na cloudu. Každá společnost bude podle Hua integrovat svou hlavní činnost do cloudu a bude se poohlížet po cloudovém řešení, které jí bude nejvíce vyhovovat.

Hu se podělil o několik vlastních zkušeností Huawei s „cloudifikací“ se zdůrazněním, že je důležité generovat prostřednictvím cloudu hodnoty, a sdělil tři rady, které mohou firmám pomoci.

Úvodní foto: Radan Dolejš



Vyšlo v Computerworldu 10/2016
Celý článek si můžete přečíst v aktuálním vydání Computerworldu, který si můžete koupit v elektronické podobě zde.








Komentáře