Společnosti nevědí, jak využít informace z big dat

Big data podnikům nabízejí ohromné množství informací ze všech možných zdrojů. Největší překážkou pro firmy je nalézt způsob, kterým by mohly tato data využít.

Společnosti nevědí, jak využít informace z big dat


Dodavatelé technologií a analytici nabízejí firmám ohromné výhody, které mohou získat kombinací tradičních dat strukturovaných a dat nestrukturovaných z cloudu, mobilních zařízení, sociálních médií a dalších zdrojů. Vedení podniků má však problém si představit, jak big data využít a jak formulovat své požadavky pro IT.

Během několika posledních let soukromí investoři a fondy s rizikovým kapitálem investovaly miliony dolarů do start-upů které vyvíjí nové technologie pro shromažďování, ukládání, organizaci a analýzu petabajtů strukturovaných i nestrukturovaných dat. Tyto nástroje společnostem zjednodušily získávání dat z webových logů, clickstreamů, sociálních médií, video a audio souborů nebo mikroblogovacích stránek jako je Twitter.

Vedoucí podniků často „nevědí, co nevědí,“ proto nejsou schopní pracovníkům oddělení IT vysvětlit, co chtějí se všemi těmi shromážděnými daty vlastně udělat. Opravdovou výzvou není pro podniky použití technologie, ale nalezení hodnoty která se ve všech těchto posbíraných datech skrývá, řekl Reid Nuttal, generální ředitel OGE Energy, energetické společnosti se sídlem v Oklahoma City. OGE vlastní devět elektráren a dodává energii více než 758 000 zákazníkům v oblasti o rozloze 77 700 čtverečních kilometrů. Společnost nedávno nainstalovala svým zákazníkům chytré měřiče, které poskytují informace o spotřebě každé dvě hodiny namísto jednou za měsíc jako měřiče předchozí. Nuttall si myslí, že by data vygenerovaná chytrými měřiči mohla pomoci analyzovat chování zákazníků a v následujících letech snížit poptávku ve špičce. „Máme spoustu dat a řešíme, co s nimi provedeme,“ řekl.

„Nejtěžší částí na používání big dat je donutit lidi aby se posadili a definovali, co z toho ohromného množství nestrukturovaných a částečně strukturovaných dat vlastně chtějí získat,“ vysvětlil Vivek Ratna, partner společnosti Digital Learning Solution v Texasu. „Chyba je na naší straně, protože jsme dostatečně nevysvětlili, jaké hodnoty mohou podniky získat,“ řekl Ratna. Mnoho organizací IT zatím nezačalo sbírat nestrukturovaná data, protože neznají jejich podnikovou hodnotu, nikoli proto, že by nevěděly, jak použít potřebné technologie, řekl.

Podle průzkumu společnosti TheInfoPro, který proběhl mezi 255 profesionály IT, většina společností nemá s big daty žádné plány, protože nemají žádný specifický podnikový případ, ve kterém by tato data mohly využít.

Úvodní foto: © Ben Chams - Fotolia.com










Komentáře