Už jedenáctkrát bourala auta Google, co jezdí bez řidiče

Jízda v nových automobilech Googlu, které se umí na silnici pohybovat samy bez přičinění řidiče, musí však čelit různým problémům – potíže jim činí například nečitelní řidiči. Podle vyjádření provozovatele jsou ale vozy přesto velmi bezpečné.

Už jedenáctkrát bourala auta Google, co jezdí bez řidiče


Zatímco smartphony a jiná zařízení mohou řidiče rozptylovat natolik, že způsobí havárii, auta, která jezdí sama, se s takovými problémy nemusejí potýkat. Jak uvedl včera na oficiálním blogu Googlu Chris Urmson, automobily Googlu díky nejnovějším senzorům umí spolehlivě detekovat jiná vozidla, cyklisty a chodce na vzdálenost téměř dvou fotbalových hřišť.

Podle Urmsona za šest let testování flotila více než dvaceti automobilů Googlu ujela 1,7 milionů mil a byla účastníkem pouhých jedenácti dopravních nehod, přičemž ve všech případech šlo pouze o poškození světel a nikdo nebyl zraněn. Ani jednou sám automobil Googlu nehodu nezpůsobil.

Urmsonův příspěvek se na oficiálním blogu Googlu objevil poté, co agentura Associated Press (AP) v pondělí zveřejnila zprávu, podle které automobily Googlu byly od září minulého roku účastníky už tří dopravních nehod.

V článku AP popisuje pokrok, který americký gigant ve vývoji aut učinil, ale také problémy, které je ještě třeba překonat. Kromě jiného zatím technici Googlu nenalezli spolehlivý systém, jenž by uměl reagovat na zmatečnou jízdu jiných řidičů.

Problémem zůstávají také třeba křižovatky: aby vzali v úvahu možnost, že jiný řidič pojede na červenou, naprogramovali inženýři Googlu své automobily tak, aby vyčkaly ještě moment poté, co se jim na semaforu ukáže zelená.

Díky svému softwaru a senzorům umí automobily Googlu reagovat rychleji, než běžný řidič, avšak někdy nedokáží rozpoznat reálnou rychlost a vzdálenost od jiných vozidel, které do nich narazí třeba jen při tom, když čekají na zelenou. Ze zmíněných jedenácti nehod byly podle Urmsona automobily Googlu sedmkrát nabourané zezadu, přičemž tyto nehody se odehrály především na semaforech.

Jak však stojí dále v článku AP, v některých případech automobily Googlu úspěšně reagovaly na nečekané chování jiných řidičů. Stalo se tak například tehdy, když jiný řidič nečekaně rychle přejížděl z levého pruhu do pravého a vjel do cesty vozidlu Googlu. V tomto případě autonomní vůz zpomalil, aby se srážce vyhnul.

V současné době automobily Googlu v průměru najedou 10 000 mil týdně, a to především v městských ulicích v blízkosti centrály Googlu v kalifornském Mountain View.

Úvodní foto: © Google










Komentáře