Yahoo se nevzdává, chce dál investovat do vyhledávání

Generální ředitelka Yahoo Marissa Mayerová uvedla, že společnost se ve svých inovacích bude soustředit převážně na mobilní zařízení a speciálně na kontextové vyhledávání.

Yahoo se nevzdává, chce dál investovat do vyhledávání


Cílem je podle Mayerové lidem poskytovat správné odpovědi ve správný čas. Výsledky by měly být závislé na konkrétních signálech, např. poloze uživatele, ale i jeho momentální činnosti.

„Jsem z možností kontextového vyhledávání opravdu nadšená," řekla v úterý Mayerová na konferenci, kterou v San Fracisku pořádala společnost Goldman Sachs. „Množství informací, na kterých lze zakládat podobné služby, je prostě neuvěřitelné," poznamenala.
Podobné vyhledávání zkouší i Google se svou službou Google Now.

Mayerová doufá, že technologie potřebné (nejen) pro kontextové vyhledávání získá Yahoo pomocí akvizic. Minulý měsíc Yahoo takto koupilo firmu Aviate; její aplikace dokáže uspořádat ikony na zařízení s Androidem podle toho, co uživatel momentálně dělá.
Mayerová už v roce 2012, když se stala generální ředitelkou Yahoo, uvedla, že mobilní zařízení budou hrát ve strategii Yahoo klíčovou roli a že plánuje vytvořit sadu produktů sloužících k ulehčení každodenních činností uživatelů. Kromě vyhledávání se Yahoo soustředí na zpravodajství, práci s e-mailem, fotografiemi a finančními službami.

Yahoo má dnes přibližně 800 milionů uživatelů, kteří ke službám přistoupí alespoň jednou měsíčně. Přibližně polovina z nich přistupuje k Yahoo z mobilních zařízení. Pokud společnost na mobily dokáže nalákat více uživatelů, mohla by získat větší příjmy z reklamy.
Mayerové na konferenci Goldman Sachs zmínila také snahu o nasazení „nativní reklamy", která by se podobala spíše obsahu než inzerci.

 

Úvodní foto: © Yahoo










Komentáře