Zařízení se značkou Apple dobývají firemní prostředí

Podle nové studie společnosti Gartner začnou odborníci IT brzy počítače Mac od Applu přijímat stejně, jako jsou v současné době zvyklí na počítače s Windows.

Zařízení se značkou Apple dobývají firemní prostředí


iPhony a iPady již v současné době ve velkých firmách po celém světě mezi mobilními zařízeními dominují. Avšak pohled Apple na využití počítačů a mobilních zařízení ve firmách se velmi liší od toho standardního, jenž zavedl Microsoft. A to je pro Apple velká nevýhoda. I tak však již přestává zcela platit pravidlo, že ve velkých firmách zcela dominuje Microsoft - populární osobní elektronika od Applu se do firem dostává, ať už se to IT specialistům líbí, nebo ne.

Jedním z největších rozdílů mezi filosofií Microsoftu a Applu je otázka, kdo kontroluje aktualizace a opravy operačního systému. U Windows mají nad tímto procesem plnou kontrolu specialisté IT a mohou například i jednoduše odstraňovat aktualizace, které způsobují problémy. To Apple neumožňuje. I když výrobce populárních iPhonů a iPadů prakticky vynalezl trh známý pod názvem správa mobilních zařízení (MDM) pro BYOD, Apple neuzavřel aktualizační proces a nechal tak na každém uživateli, zda si novou opravu nainstaluje či nikoli. V důsledku toho IT odborníci ve firmách mohou očekávat příval dotazů od svých zaměstnanců, na které nejsou připraveni spolu s neočekávanými problémy.

Microsoft má pro firmy připravenou strategii DNA, neboli centralizovanou kontrolu všech zařízení, Apple však společnosti vidí „tak jak libertariáni vidí národy: jako seskupení jednotlivců“, jak výstižně napsal jeden blog. A Apple má také rezervy v oblasti placené podpory a nástrojů pro vývojáře. Navzdory těmto fundamentálním rozdílům Apple za poslední dva roky udělalo ve firemním prostředí velký kus práce. V lednu 2011 společnost oficiálně představila svůj záměr poskytovat desktopové systémy a software uzpůsobené pro firmy a následně vydala nástroje pro správu určené pro iOS, což odborníci IT ocenili. Apple je přeborníkem v poskytování funkcí, které uživatelé potřebují, povede se mu však i uspokojit potřeby velkých firem?

Pravdou je, že Apple již má v současné době zajímavou nabídku pro firemní zákazníky. Ti o ní však nevědí. Na rozdíl od Microsoftu Apple totiž nemá tak velkou divizi zaměřenou na firemní zákazníky. Zmínit lze například AppleCare OS Support (AOSS), což je balíček podpory, jenž zahrnuje jak záruku, tak rady při propojení produktů Apple s jinými systémy, nastavení sítě a administraci, instalaci softwaru, diagnostiku problémů a tak dále. AOSS pokrývá všechen hardware od Apple plus OS X, OS X Server a iOS. Společnost nabízí tři varianty AOSS: Select (5 995 dolarů ročně), Preferred (19 995 dolarů ročně) a Alliance (49 995 dolarů ročně), které se liší v časové dostupnosti podpory. Všechny tři plány zahrnují neomezený přístup k AppleCare Help Desk Support a Help Desk Tools. Menší firmy pak mohou zdarma využít řešení Apple Business Team Solution Engineer, jež pomůže s řešením konkrétních problémů, s nimiž se firmy mohou potýkat.











Komentáře