Žhavé technologie: rozšířená realita a 3D tisk

Rozšířená realita a 3D tisk patří mezi nejžhavější technologie, které se vyplatí sledovat. A především mohou výborně spolupracovat.

Žhavé technologie: rozšířená realita a 3D tisk


Rozšířená realita a 3D tisk patří mezi nejžhavější technologie, které se vyplatí sledovat. Je to názor například Toma Soderstroma, Reditele pro informatiku laboratoře NASA pro výzkum tryskových pohonů (JPL).

Dopad obou technologií se již začíná projevovat, například na aplikaci Spacecrat 3D, která je dispozici v Apple App store a brzy uvedena pro Android. Aplikace byla vytvořena vývojáři JPL v rámci jejich malé „Zoo“ konceptů, které laboratoř na pěti lokacích testuje čtyři roky.

Tom Sodestrom na konferenci Premier 100 v 3D aplikaci předváděl modely Voyager a deseti další lodí. Ty volával zaostřením kamery iPhonu na speciální kartu, vlastními modely, které se objeví na displeji, potom lze otáčet a prohlížet je ze všech stran. Na kartě byla fotografie povrchu planety, kterou lze stáhnout z internetu a vytisknout a vytvořit si tak vlastní ovládací kartu.

Součástí demonstrace byly i funkční plastické nástroje, včetně klíče a ozubeného kolečka, které byly vytvořeny na levné 3D tiskárně. Takové tiskárny dnes stojí mezi 1500 a 2500 dolary a používají širokou škálu materiálů, včetně listů velmi odolného průmyslově vyráběného safíru. Lené 3D tiskárny jsou vyráběny společnostmi jako je MakerBot, Cubify a řadou dalších, které vystavovaly například na mezinárodní výstavě CES v lednu tohoto roku.

Rozšířené realtia používá počítačem generovaný obsah, který umisťuje do živého obrazu z kamer v reálném světě. První efektivní použití rozšířené reality a 3D tisku může být ve školství. Studenti se mohou naučit, jak nástroje a zařízení vypadají, jak se používají a jak je navrhnout pomocí softwaru.

Tom Sodestrom předvedl například malý 3D model povrchu Měsíce, kterého se slepí studenti mohou dotýkat a pochopit tak vzhled krajiny naší oběžnice. Náklady na vyrobení takového modelu jsou 30 centů. Stejným způsobem může rozšířená realita obohacovat výukový proces v chytrých telefonech studentů nebo jiných přenosných zařízení.

JPL využívá virtuálního světa hry Second life při návrhu konferečních prostor a ukazují potenciálním uživatelům a investorům, jak budou vypadat nebo jak mohou být upraveny. „Technické nákresy nám v tomto nepomáhají, Second life dokáže ukázat, jak efektivní a efektní bude nasvícení, kde budou stěny.“ říká Tom Sodestrom, který je svým způsobem technologickým evangelistou laboratoří NASA. Značnou část svého času tráví ve školách, kde novým generacím vysvětluje důležitost technologií.

Motivován je snahou o získání více nových vědců a techniků. „Pro vyvíjení a nasazování všech těchto nových technologií potřebujeme mnohem více schopných techniků a vývojářů,“ poznamenal. Konferenci Premier 100 navštívil podruhé a přilákal zástup vedoucí manažerů společností zajímajících se o inovace a metody propagace inovace v jejcih společnostech.

Úvodní foto: © Minerva Studio - Fotolia.com










Komentáře