Ceny zboží na internetu monitoruje nový robot

Společnost Karsa Technologies je od září podle svých slov schopna komplexně monitorovat ceny všech komodit na internetu. Nová aplikace, jejíž robot prochází zdrojové kódy e-shopů, dokáže během krátké chvíle určit průměrnou cenu jakéhokoliv zboží obchodovaného na tuzemském či zahraničním trhu.



Společnost Karsa Technologies je od září podle svých slov schopna komplexně monitorovat ceny všech komodit na internetu. Nová aplikace, jejíž robot prochází zdrojové kódy e-shopů, dokáže během krátké chvíle určit průměrnou cenu jakéhokoliv zboží obchodovaného na tuzemském či zahraničním trhu.

Základem nové aplikace je robot, který prochází internetové stránky a pomocí různých algoritmů a regulárních výrazů získává požadované informace. Touto metodou je možné sledovat data neomezeného množství e-shopů. Aplikace dohledá na internetu všechny údaje, které lze přečíst v prohlížeči.

V případě, že robot narazí na nějaké ochranné prvky, cesta se otevírá speciálním skriptem. Získané informace jsou relevantním obrazem trhu a nabízí údaje o vývoji cen nejrůznějších komodit, se kterými se na internetu v současnosti obchoduje.

„Fungování naší nové aplikace bych přirovnal ke klasickému chování spotřebitele, který si potřebuje udělat představu o cenách na trhu. Začínajícího podnikatele mohou informace dovést k zásadnímu údaji, kterým je průměrná marže u zboží. Některé komodity totiž již nemusí být z obchodního hlediska tolik zajímavé, jako dříve,“ uvedl Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies. „Příkladem mohou být notebooky, jejichž cena za poslední rok klesla o tisíce korun a průměrná marže se pohybuje kolem 3%. V poslední době je například velmi zajímavé sledovat, které zboží na internetu nejvíce ovlivňují výkyvy měnových kurzů,“ připomněl Ježek.

Primárním cílem nové aplikace není jen získávání údajů o aktuálních cenových změnách. Pravidelný monitoring vývoje cen především poskytuje informace k dalším rozhodnutím, důležité je tedy sledovat trend u jednotlivých komodit.

Na základě dlouhodoběji získávaných údajů lze velice jednoduše rozpoznat, zda na trhu dochází ke konsolidaci, či zda ještě není dostatečně silné konkurenční prostředí. „Při vyšší konkurenci si pozorný obchodník dokáže spočítat, o kolik klesla průměrná cena objednávky a o kolik zboží bude muset prodat více, aby zachoval plánovaný obrat,“ vysvětlil Ježek. „Jsem si jistý, že námi zveřejňované informace mohou pomoci každému obchodníkovi, který hodlá prodávat zboží na internetu,“ doplnil.

První konkrétní informace o vývoji cen na tuzemském trhu za aktuální období zveřejní společnost Karsa Technologies již v průběhu měsíce září.










Komentáře